Sigard Xorth pisze:Cytuję (z podręcznika Gracza ed. 3.5) "D&D to gara fantazy wykorzystująca wyobrażnię" Może to znaczyć tyle samo co kreatywność.
Jest też napisane że: "Zasady przedstawione w tym podręczniku nie są regugą możesz je dowolnie zmieniać mistrzu podziemi"
Ale czy ja mówiłem że trzeba je na siebie nakładać jest coś takiego jak stopy metali (Czyli jak by ktoś nie wiedział stapianie jesnedo metalu z drugim co daje nowy metal) I nawet jeśli to wam nie pomoże zrozumieć mojej koncepcji to wystarczy JEDNO połączenie zbroi z jadeitem i mamy dobrą zbroję dla maga.
Ale w tym temacie i tak wszystko omawiane musi być zgodne z zasadami, gdyż nie możemy zakładać, że jakiś MG pominie pewną zasadę. Wszystko musi być uniwersalne jeśli chodzi o reguły.
A to pogrubione: przyznałeś właśnie, że należy zmodyfikować bazowe premie (tj.: zmniejszyć o pewien procent) wedle zastosowanego stopu.
Ponieważ jednak w D&D nie funkcjonuje coś takiego jak "mieszanie materiałów i szczególne modyfikacje atrybutów", to w zasadach jest uproszczenie: tylko najbardziej dominujący składnik daje efekt.
Zresztą, przebiję cię z "pomysłem". Podane propozycje niżej nie są zgodne z zasadami, więc bierzcie je z przymrużeniem oka.
Mithrilowa szkłostalowa koszulka kolcza
KP: +5, Maks. prem. ze Zr: +8, Spell failure: 0 %, Kara do testów: 0, Rodzaj: lekki; Koszt: 10100 sz.
Mithrilowy szkłostalowy napierśnik
KP: +8, Maks. prem ze Zr: +7, Spell failure: 5 %, Kara do testów: 0; Rodzaj: lekki (oba materiały obniżają kategorię zbroi o jeden stopień; do "lekkiej"); Koszt: 20200 sz.
Mithrilowa szkłostalowa pełna zbroja płytowa
KP: +11; Maks. prem ze Zr: +5, Spell failure: 15 %, Kara do testów: 0, Rodzaj: lekki (oba materiały obniżają kategorię zbroi o jeden stopień; do "lekkiej"); Koszt: 37500 sz.
Jest fajniutko, lecz kto by pomyślał, że może zaistnieć połączenie mithrilu ze szkłostalą? Tak dobrze nie jest. Powyższe przykłady to bzdury, jeśli chodzi o mechanikę.