Jeth pisze:<br />My chcemy wspólnymi si³ami rozwi±zaæ brak grawitacji od strony mechaniki. Mo¿e nam pomo¿esz?<!--QuoteEBegin-->Fizyka w ¶wiecie SW niestety dzia³a bardzo s³abo. U niektórych autorów bardziej u niektórych mniej, w wiêkszo¶ci przypadków zdecydowanie mniej. Tak wiêc w czasie gry nie ograniczaj siê
Jeth pisze:<br />W zasadzie można rozważyć obydwie sytuacje. Na początek weźmy "na warsztat" sytację gdy duży statek został poważnie uszkodzony i dryfuje w przestrzeni. Nie działa na nim sztuczna grawitacja. Jeżeli doszłoby na jego pokładzie do walki, zastawiam się jaki dać range increment (przyrost zasięgu) np. rzutowi nożem. W standardowej grawitacji (1g) wynosi on 2 metry, co daje maksymalny zasięg rzutu 10 metrów.<!--QuoteEBegin-->Z wielka checia. Ale co do braku grawitacji, mowimy o tylko o braku grawitacji, czy tez rowniez o warunkach panujacych w prozni? Brak tarcia itd...
Light Gravity: The gravity on a plane with this trait is less intense than on the Material Plane. As a result, creatures find that they can lift more, but their movements tend to be ungainly. Characters on a plane with the light gravity trait take a –2 circumstance penalty on attack rolls and Balance, Ride, Swim, and Tumble checks. All items weigh half as much. Weapon ranges double, and characters gain a +2 circumstance bonus on Climb and Jump checks. Strength and Dexterity don’t change as a result of light gravity, but what you can do with such scores does change. These advantages apply to travelers from other planes as well as natives. <br />Falling characters on a light gravity plane take 1d4 points of damage for each 10 feet of the fall (maximum 20d4). <br /> <br />No Gravity: Individuals on a plane with this trait merely float in space, unless other resources are available to provide a direction for gravity’s pull.
Darklord pisze:Ja podam cytat z SRD D&D. który może się przydać w dalszych przemyśleniach:Light Gravity: The gravity on a plane with this trait is less intense than on the Material Plane. As a result, creatures find that they can lift more, but their movements tend to be ungainly. Characters on a plane with the light gravity trait take a –2 circumstance penalty on attack rolls and Balance, Ride, Swim, and Tumble checks. All items weigh half as much. Weapon ranges double, and characters gain a +2 circumstance bonus on Climb and Jump checks. Strength and Dexterity don’t change as a result of light gravity, but what you can do with such scores does change. These advantages apply to travelers from other planes as well as natives.
Falling characters on a light gravity plane take 1d4 points of damage for each 10 feet of the fall (maximum 20d4).
No Gravity: Individuals on a plane with this trait merely float in space, unless other resources are available to provide a direction for gravity’s pull.
Darklighter pisze:<br />Chyba mylisz karabiny z mo¼dzierzami i haubicami. Tylko artyleria bierze poprawkê na si³ê ci±¿enia. Chyba, ¿e system SW co¶ na ten tamet mówi (jak tak to sory, ale to ju¿ nie jest fizyka, tylko teoretyzowanie).<!--QuoteEBegin-->Nie bierze siê przecie¿ poprawki na si³ê ci±¿enia, przez co nie mierzy siê do celu pod k±tem.
Bulkers pisze:<br />Nie ma specjalnych zasad w SW dotyczących brania poprawki. Wydaje mi się jednak, że systemy celownicze karbinów biorą poprawkę na odległość. Przecież nabój nie leci jak wiązka lasera po lini prostej. Im dalej jest obiekt, tym wyżej trzeba celować. <br />Weźmy może za przykład kuszę czy łuk, gdzie wyraźniejsze jest branie tej poprawki. Przy braku grawitacji nie trzeba celować pod kątem. Jak wyliczyć wtedy range increment?<!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Darklighter+-->Darklighter pisze:<br />Chyba mylisz karabiny z moździerzami i haubicami. Tylko artyleria bierze poprawkę na siłę ciążenia. Chyba, że system SW coś na ten tamet mówi (jak tak to sory, ale to już nie jest fizyka, tylko teoretyzowanie).<!--QuoteEBegin-->Nie bierze się przecież poprawki na siłę ciążenia, przez co nie mierzy się do celu pod kątem.
Darklighter pisze:<br />No wiesz, to zale¿y o jakiej skali mówimy. Wed³ug mnie karabinem da radê strzelaæ na 200 metrów, wtedy ta si³a ci±¿enia nie wiele zrobi. Je¿eli mówimy o strzelaniu na kilometr to owszem. <br />Co do kuszy i ³uku, to fakt. Mo¿na braæ na to poprawkê, ale my¶le, ¿e jak si³a ci±¿enia zaczyna wyra¼niej dzia³aæ na pocisk, to znaczy ¿e traci on swoj± energiê i jest ma³o skuteczny. Poza tym, my¶l±æ o tym problemie, wyobrazi³em sobie statek kosmiczny. Nie my¶la³em o strzelaniu na kilometry. Pewnie, wszsytko zale¿y od skali. <br /> <br />To by³ off, teraz w zwi±zku z range increment. To oczywiste, ¿e zasiêg jest ograniczony jedynie si³± tarcia (chyba, ¿e mówimy o pró¼ni) oraz ew. przeszkodami fizycznymi. A tak leci i leci. Oczywi¶cie mo¿na wzi±æ pod uwagê, jak zauwa¿y³ Jeth, rodzaj pocisku. Wiadomo, ¿e taki sztylet musi siê wbiæ "odpowiedni±" stron±, tak samo strza³a czy be³t musza siê odpowiednio wbiæ. Wystarczy lekkie zaburzenie podczas strzelania, by taka strza³a zaczê³a obracaæ siê we wszystkie strony. Tutaj ciê¿szy grot nie ma znaczenia, wiêc mo¿e lotki dogoni± grot . No chyba, ¿e lot pocisku wyrówna tarcie, które te¿ tam trochê dzia³a. Z pociskiem karabinowym nie powinno byæ takich problemów. <br /> <br />W ogóle takie strzelanie mo¿e ciekawie wygl±daæ. Ciekawe, jaki pêd kto¶ dostanie po otrzymaniu na klate pocisku czy strza³y. Wydaje mi siê (nie oblicze³em tego) ¿e poleci na kilka metrów. Tak samo jak ten, który strzela³ zamiast typowego kopa, który siê otrzymuje strzelaj±c z karabinu, poleci w ty³ i zrobi kilka fiko³ków. Ta walka bêdzie naprawdê ¶miesznie wygl±daæ...<!--QuoteEBegin-->We¼my mo¿e za przyk³ad kuszê czy ³uk, gdzie wyra¼niejsze jest branie tej poprawki. Przy braku grawitacji nie trzeba celowaæ pod k±tem. Jak wyliczyæ wtedy range increment?
Jeth pisze:<br />Powód? Raczej powinien mieæ nawet karê, gdy¿ teoretycznie nie wie o strzelaj±cym i powinien byæ zaskoczonym. <br /> <br /><!--QuoteBegin-Jeth+--><!--QuoteEBegin-->[...]Pamiêtaj tylko o bonusie do uniku dla celu. IMHO w tym wypadku bonus do uniku powinien wynosic 4[...]
Jeth pisze:<br />Z jakiego powodu? Nie ma praktycznie tarcia, wiêc si³a nie powinna ulec zmianie. <br /> <br /><!--QuoteBegin-Jeth+--><!--QuoteEBegin-->[...]trafienie, z racji du¿ej odleg³o¶ci powinno zadaæ o 4 mniej obra¿eñ[...]
Jeth pisze:<br />Dlaczego? Nie rozumiem powodu, dla którego magnetycznie przyspieszony pocisk ma zamarzn±æ w pró¿ni kosmicznej...<!--QuoteEBegin-->[...]Warto pamiêtaæ ¿e pocisk mo¿e w locie po prostu zamarzn±æ, i jak jest to w przypadku kuszy Wookiech straciæ swoj± skuteczno¶æ.
Darklord pisze:Jeth pisze:[...]Pamiêtaj tylko o bonusie do uniku dla celu. IMHO w tym wypadku bonus do uniku powinien wynosic 4[...]
Powód? Raczej powinien mieæ nawet karê, gdy¿ teoretycznie nie wie o strzelaj±cym i powinien byæ zaskoczonym.
Jeth pisze:[...]trafienie, z racji du¿ej odleg³o¶ci powinno zadaæ o 4 mniej obra¿eñ[...]
Jeth pisze:[...]Warto pamiêtaæ ¿e pocisk mo¿e w locie po prostu zamarzn±æ, i jak jest to w przypadku kuszy Wookiech straciæ swoj± skuteczno¶æ.
Encyklopedia Boba Vitsa pisze:this was the traditional Wookiee's crossbow-like weapon. It is not a laser weapon, like a blaster or blast rifle. Instead, it fires explosive quarrels. These weapons are unique to the Wookiees, and manufactured on Kashyyyk.
Jeth pisze:<br />Oto fragment ze Star Wars: Behind the Magic <br /><!--QuoteEBegin--> <br /><!--QuoteBegin-Encyklopedia Boba Vitsa+-->Encyklopedia Boba Vitsa pisze:<br />O jakimkolwiek magnetyzmie tego pocisku nic nie pisze. IMHO jest to zwykła plazma, która w przestrzeni kosmicznej zamien się po prostu w zwykły kamień. Mogę się mylić Jestem tu by sie od was czegoś nauczyć<!--QuoteEBegin-->this was the traditional Wookiee's crossbow-like weapon. It is not a laser weapon, like a blaster or blast rifle. Instead, it fires explosive quarrels. These weapons are unique to the Wookiees, and manufactured on Kashyyyk.
A bowcaster is essentially a magnetic accelerator with twin polarizers. Alternating polarity pulses travel along a metal bowstring which in turn launches an explosive quarrel at extremely high speed.
Devik Crazystar pisze:<br />Pocisk bowcastera jest wykonany z metalu. Przy wystrzale zostaje otoczony energetycznym kokonem, przez co wydaje się być pododbny do zwykłego ładunku blastera. To wszystko. Nic nie może tu zamarznąć.<!--QuoteEBegin-->Nie wiem, czy jest to plazma czy coś... ale kilka uwag. <br />1. Jeżeli to plazma, to musi być magnetycznie ukształtowana i magnetycznie wystrzelona. <br />2. Plazma jest zjawiskiem dość powszechnym w kosmosie. I nie zamarznie. A na pewno nie zmieni się w kamień, tylko się rozproszy jeżeli już (daruję sobie wykład). <br />3. Zwykły bełt też w kosmosie nie zamarznie, bo nie ma co zamarzać. Ciało stałe nie zamarznie. Może tylko zlodowacieć woda na jego powierzchni, jeżeli jakoś się tam znalazła.