Organizacja sesji (wiadomość będę aktualizował)
Obowiązuje to, co w pierwszej wiadomości tutaj.
Konwencja
W stronę wiarygodnego kreowania postaci. Scenariusz i pojawiające się w nim elementy są przemyślane. Podczas przygody mile widziana jest kreatywność, jak i kojarzenie faktów.
Realizm
Brak tam, gdzie koliduje z mechaniką, której to ograniczenia obowiązują np. nie można deklarować ataków na dłoń wrogiego maga.
Zapis
Myśli w znaczniku hide. Wypowiedzi kursywą, oddzielone myślnikiem. Gramy w trzeciej osobie.
Język
Domyślnym językiem gry jest elfi. Możecie robić wtrącenia w językach innych, niż ten, w którym aktualnie postać mówi, prozę jednak o podanie ich tłumaczenia (jeżeli języka tego pewnie większość słyszących nie zna, wtedy do mnie na PW).
Wiarygodność
Proszę o zachowanie pewnej wiarygodności np. pamiętanie, że zbroje, szczególnie średnie i ciężkie, są niewygodne. Podczas 6 sekund rundy walki postać ma zwykle czas krzyknąć dwa-trzy słowa (postać nic nie robiąca może nieco więcej), mag rzucający czar może z jedno.
Rozmowy
W ogólności proszę o ustalanie działań poprzez rozmowy między postaciami, nie zaś poza grą.
Awanse
Jeżeli będziecie chcieli na następnym poziomie brać nową klasę, proszę o uprzedzenie i działanie mające to oddać.
Konsultacje
Pomiędzy poszczególnymi wiadomościami możecie konsultować się i zadawać pytania na PW (np. ws. wiedzy postaci).
Działania ukryte
Wasz postacie mogą podejmować akcje tak, aby inni BG nie byli ich świadomi. W takim wypadku proszę o użycie znacznika hide.
Formatowanie
Każda wiadomość powinna mieć nagłówek pod postacią pogrubionego imienia postaci. Portrety możecie wrzucić, lecz nie powtarzajcie ich w kolejnych wiadomościach.
Stosowane warianty:
1. Runda zaskoczeniowa: pierwsza runda walki jest zawsze zaskoczeniowa w kontekście długości akcji
2. Strzelanie do walczących – tylko w uzasadnionych przypadkach tj. gdy istnieje duża szansa natrafienie kogoś niechcący (np. strzał w ciżbę orków) lub gdy takie trafienie przypadkowe będzie miało duże znaczenie (np. przypadkowe ofiary). W razie czego wylosuję.
3. Śmierć w wyniku ogromnych obrażeń a rozmiar: za każdą kategorię rozmiaru 10 różnicy (filigranowy 10, kolosalny 90)
4. Natychmiastowa śmierć – modyfikuję ten wariant tak, iż w przypadku, gdy na kostce 2 razy pod rząd wypadnie 20 i ma miejsc trafnie krytyczne, atak wywołuje dodatkowy efekt (określa MG za pomocą rzutu k20). Trzecia dwudziestka oznacza natychmiastowy zgon (np. bełt w oku).
_______________
W pierwszej wiadomości zawrzyjcie opis postaci oraz to, co po drodze pomiędzy elfimi osadami się inni o niej dowiedzieli. Wasze postacie nie mają nic ważnego do załatwienia w osadzie Semberholme (która to jest największa w tej części lasu) - każda z nich może mieć własny cel mogą np. udawać się tam, aby zrobić zapasy, spotkać znajomych, przekazać jakąś mogącą poczekać wiadomość itp.