Zrodzony z fantastyki

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

[D&D 3.0/3.5 ZK] Ziemia moich przodków

pn cze 25, 2012 2:28 pm

Organizacja sesji (wiadomość będę aktualizował)

Obowiązuje to, co w pierwszej wiadomości tutaj.

Konwencja
W stronę wiarygodnego kreowania postaci. Scenariusz i pojawiające się w nim elementy są przemyślane. Podczas przygody mile widziana jest kreatywność, jak i kojarzenie faktów.

Realizm
Brak tam, gdzie koliduje z mechaniką, której to ograniczenia obowiązują np. nie można deklarować ataków na dłoń wrogiego maga.

Zapis
Myśli w znaczniku hide. Wypowiedzi kursywą, oddzielone myślnikiem. Gramy w trzeciej osobie.

Język
Domyślnym językiem gry jest elfi. Możecie robić wtrącenia w językach innych, niż ten, w którym aktualnie postać mówi, prozę jednak o podanie ich tłumaczenia (jeżeli języka tego pewnie większość słyszących nie zna, wtedy do mnie na PW).

Wiarygodność
Proszę o zachowanie pewnej wiarygodności np. pamiętanie, że zbroje, szczególnie średnie i ciężkie, są niewygodne. Podczas 6 sekund rundy walki postać ma zwykle czas krzyknąć dwa-trzy słowa (postać nic nie robiąca może nieco więcej), mag rzucający czar może z jedno.

Rozmowy
W ogólności proszę o ustalanie działań poprzez rozmowy między postaciami, nie zaś poza grą.

Awanse
Jeżeli będziecie chcieli na następnym poziomie brać nową klasę, proszę o uprzedzenie i działanie mające to oddać.

Konsultacje
Pomiędzy poszczególnymi wiadomościami możecie konsultować się i zadawać pytania na PW (np. ws. wiedzy postaci).

Działania ukryte
Wasz postacie mogą podejmować akcje tak, aby inni BG nie byli ich świadomi. W takim wypadku proszę o użycie znacznika hide.

Formatowanie
Każda wiadomość powinna mieć nagłówek pod postacią pogrubionego imienia postaci. Portrety możecie wrzucić, lecz nie powtarzajcie ich w kolejnych wiadomościach.

Stosowane warianty:
1. Runda zaskoczeniowa: pierwsza runda walki jest zawsze zaskoczeniowa w kontekście długości akcji
2. Strzelanie do walczących – tylko w uzasadnionych przypadkach tj. gdy istnieje duża szansa natrafienie kogoś niechcący (np. strzał w ciżbę orków) lub gdy takie trafienie przypadkowe będzie miało duże znaczenie (np. przypadkowe ofiary). W razie czego wylosuję.
3. Śmierć w wyniku ogromnych obrażeń a rozmiar: za każdą kategorię rozmiaru 10 różnicy (filigranowy 10, kolosalny 90)
4. Natychmiastowa śmierć – modyfikuję ten wariant tak, iż w przypadku, gdy na kostce 2 razy pod rząd wypadnie 20 i ma miejsc trafnie krytyczne, atak wywołuje dodatkowy efekt (określa MG za pomocą rzutu k20). Trzecia dwudziestka oznacza natychmiastowy zgon (np. bełt w oku).

_______________

W pierwszej wiadomości zawrzyjcie opis postaci oraz to, co po drodze pomiędzy elfimi osadami się inni o niej dowiedzieli. Wasze postacie nie mają nic ważnego do załatwienia w osadzie Semberholme (która to jest największa w tej części lasu) - każda z nich może mieć własny cel mogą np. udawać się tam, aby zrobić zapasy, spotkać znajomych, przekazać jakąś mogącą poczekać wiadomość itp.
Ostatnio zmieniony sob mar 30, 2013 2:23 pm przez Kamulec, łącznie zmieniany 11 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

[D&D 3.0/3.5 ZK] Ziemia moich przodków

pn cze 25, 2012 6:00 pm

Nie wiem, czy wszyscy doczytali. Silmaril wszedł do wody.
Ostatnio zmieniony pn cze 25, 2012 6:02 pm przez Kamulec, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Liverrin
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 623
Rejestracja: pt lip 15, 2005 9:45 pm

Re: [D&D 3.0/3.5 ZK] Ziemia moich przodków

pn cze 25, 2012 6:24 pm

Dopiszę tutaj, żeby nie edytować i nie plątać już postu w sesji, że Silmaril jest księżycowym elfem, z urody typowym - blada cera, srebrne włosy, zielone oczy.
Podróżowali już chwilę razem na drodze do Semberholme, więc mogą wiedzieć o nim tyle, że jest małomównym, trochę flegmatycznym i tajemniczym kapłanem Sehanine (co nie zmienia faktu, że może się wydać niektórym sympatyczny :D), który podróżuje po świecie i już sporo widział (mówiąc wprost - sprawia wrażenie niegłupiego :razz:).
 
Korbel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 458
Rejestracja: sob kwie 03, 2010 2:09 pm

[D&D 3.0/3.5 ZK] Ziemia moich przodków

pn cze 25, 2012 8:15 pm

Cześć wszystkim, dobrej zabawy!
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

[D&D 3.0/3.5 ZK] Ziemia moich przodków

pn cze 25, 2012 9:22 pm

Chciałbym prosić, aby w miarę możliwości w ciągu kilku pierwszych wpisów w temacie sesji poszerzyć opisy postaci tak, abyście nawzajem wiedzieli, co Wasze postacie widzą, również w kontekście wyposażenia.

Dodałem mapkę (edytowana 1. wiadomość sesji).
Ostatnio zmieniony pn cze 25, 2012 11:11 pm przez Kamulec, łącznie zmieniany 8 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Corrick
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3050
Rejestracja: czw cze 07, 2007 10:04 pm

[D&D 3.0/3.5 ZK] Ziemia moich przodków

pn cze 25, 2012 10:24 pm

Adok to słoneczny elf, bardzo przystojny, o srebrnych włosach. Jest magiem - i to widać. Nie nosi żadnej zbroi ani broni, poza kosturem, na którym z reguły się opiera, po rzuceniu czaru. Jego jastrzębi chowaniec nazywa się Arye i często Adok pozwala mu latać wysoko, korzystając z jego usług jako zwiadowcy.

BTW - Kethryllia to złota elfka?
Ostatnio zmieniony pn cze 25, 2012 10:25 pm przez Corrick, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

[D&D 3.0/3.5 ZK] Ziemia moich przodków

pn cze 25, 2012 11:15 pm

Każdy rzut, który ma się liczyć, wykonujcie proszę w następujący sposób:
1. kostnica.eu
2. Dodatkowe opcje rzutu
3. Przypisz rzut do postaci: (imię postaci)
4. Przypisz rzut do rozgrywki: (pole puste)
5. Komentarz do rzutu: (na co rzucacie - tak, aby było to jednoznaczne)

Hasła sobie darujcie, bo i tak nie ukrywają wszystkiego, co by się przydało. Chciałbym jednocześnie prosić uprzejmie wszystkich, aby nie zaglądali na konta współgraczy - dla lepszej zabawy nas wszystkich.

Rzuty dotyczące Waszej postaci, wykonywane zarówno przeze mnie, jak i przez Was, sprawdzacie następująco:
Zobacz rzuty / rzuty postaci / Nazwa postaci: (imię postaci)

Jawne rzuty dla tej gry wykonywane przeze mnie będą dostępne:
Zobacz rzuty / rzuty z gry / Nazwa rozgrywki: ZMP

______________________________________________

Ponawiam prośbę o opisywanie tylko tego, czego świadome są pozostałe postacie.

Czekam na deklarację, co pozostałe dwie postacie zrobią.
Ostatnio zmieniony wt cze 26, 2012 5:52 pm przez Kamulec, łącznie zmieniany 4 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

[D&D 3.0/3.5 ZK] Ziemia moich przodków

wt cze 26, 2012 6:05 pm

Na razie musimy nawyknąć do siebie, z czasem liczę, że pójdzie nam gładko.

Gdy rozstrzygnę o efekcie Waszej akcji, starajcie się innym dać czas zareagować.

Nasze wiadomości po połączeniu nie muszą tworzyć opowiadania. Jeżeli chcecie wybiec do przodu, nie orzekajcie od razu o skutku akcji. Pomocny będzie tryb niedokonany (np. "popłynął" zamiast "dopłynął"), czy słowa takie, jak "spróbował(a)", "zaczął(-ęła)".
Ostatnio zmieniony wt cze 26, 2012 7:05 pm przez Kamulec, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Korbel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 458
Rejestracja: sob kwie 03, 2010 2:09 pm

[D&D 3.0/3.5 ZK] Ziemia moich przodków

śr cze 27, 2012 12:16 am

Ok ok, ja po prostu pomyślałem, że nie będzie to już miało dla reszty większego znaczenia, czy zagadam do nich ze środka jeziorka, czy też będac już przy wejściu. To przecież raptem parę metrów różnicy, kilka sekund. Ale rzeczywiście troszkę wybiegłem do przodu, sorka.
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

[D&D 3.0/3.5 ZK] Ziemia moich przodków

śr cze 27, 2012 1:27 am

Nie ma problemu. Piszę na przyszłość :wink:
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

[D&D 3.0/3.5 ZK] Ziemia moich przodków

śr cze 27, 2012 7:21 pm

Pisałem o minimum jednej wypowiedzi na 2 (pomijając jakieś obszerne), więc przy tej ilości do nikogo pretensji mieć nie może. Limit ten jednak był z myślą o tym, że nieraz każdy z nas zapewne jest tak zajęty, że nie ma sił, czy czasu się wypowiedzieć. O ile jednak czas macie, częstsze wypowiedzi są jak najbardziej mile widziane z mojej strony.

O ile sytuacja tego nie wymaga, a ktoś przez 2 doby nie odpisuje, to nie czekajcie. Starajcie się jednak nie pisać więcej, niż 2 wiadomości między poszczególnymi wypowiedziami kogoś innego, chyba że ów zamilknie na 3 dni. To tak ogólnie, traktujcie to jednak raczej jako sugestię, niż zasady rozgrywki. Zdaję się przede wszystkim na Wasze wyczucie.

Czy na mnie czekać musicie oceniać sami. W obecnej sytuacji napisałem wszystko poszczególnym graczom na PW, więc nie.
Ostatnio zmieniony śr cze 27, 2012 8:34 pm przez Kamulec, łącznie zmieniany 4 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

[D&D 3.0/3.5 ZK] Ziemia moich przodków

pt cze 29, 2012 12:21 am

W tej przygodzie, nawet jeżeli zachowanie postaci w Waszej ocenie nie pcha akcji do przodu, warto o nim wspomnieć.
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

[D&D 3.0/3.5 ZK] Ziemia moich przodków

wt lip 03, 2012 1:15 am

Czekamy na Ciebie Corricku.
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

[D&D 3.0/3.5 ZK] Ziemia moich przodków

wt lip 10, 2012 11:49 pm

Może teraz zareagować dowolna osoba nie będąca Corrickiem. Proponuję trochę aktywniej - obecnie akcja jest prosta, a wiadomości krótkie.

Przy okazji: jeżeli ktoś z Was w nakładce widział jakiś błąd (choćby literówkę), będę wdzięczny za jego wskazanie.
Ostatnio zmieniony wt lip 10, 2012 11:50 pm przez Kamulec, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Liverrin
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 623
Rejestracja: pt lip 15, 2005 9:45 pm

Re: [D&D 3.0/3.5 ZK] Ziemia moich przodków

śr lip 11, 2012 12:08 pm

Podbiłem swojego posta.
 
Awatar użytkownika
Arvelus
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 815
Rejestracja: sob maja 12, 2012 7:50 pm

[D&D 3.0/3.5 ZK] Ziemia moich przodków

śr lip 11, 2012 7:21 pm

Chyba się jakoś znamy, więc postaci chyba wiedzą, że Falseroth jest druidem : ]

Poza tym zaznaczę tylko, że rekin ma ostre zęby i plecak Adoka nie koniecznie jest w dobrym stanie, choć starał się uchwycić dość delikatnie : P
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

[D&D 3.0/3.5 ZK] Ziemia moich przodków

śr lip 11, 2012 7:39 pm

Ja zaś ponawiam prośbę o nie orzekanie samemu o skutkach akcji oraz o ograniczenie przekazywania innym informacji, których ich postacie nie mają.
Ostatnio zmieniony śr lip 11, 2012 7:39 pm przez Kamulec, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Arvelus
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 815
Rejestracja: sob maja 12, 2012 7:50 pm

[D&D 3.0/3.5 ZK] Ziemia moich przodków

śr lip 11, 2012 7:43 pm

No... zapytałem na pw czy nic mi nie przeszkadza, a "brak widocznych oznak" uznałem, za standardowy slogan i stwierdzenie, że mogę : ]
Jeśli jednak coś mi przeszkodzi to zmienię posta, a w sesji opisałem tylko to co widzieli. Wybacz, ale jeśli w takiej sesji gracz pisze co robi dziwnie zachowujące się zwierze to oczywiste, że ten gracz jest tym zwierzęciem, lub jakoś je kontroluje : P
Nie było sensu udawać, że jest inaczej.

Aha, PS.
Zapomniałem o jednym elemencie. Dodam jeden akapit w poprzednim poście.
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

[D&D 3.0/3.5 ZK] Ziemia moich przodków

śr lip 11, 2012 7:54 pm

Brak widocznych oznak oznacza, iż BG nie wie, a gracz się dowie, jak zadeklaruje, że spróbuje.

Jeśli jednak coś mi przeszkodzi to zmienię posta, a w sesji opisałem tylko to co widzieli. Wybacz, ale jeśli w takiej sesji gracz pisze co robi dziwnie zachowujące się zwierze to oczywiste, że ten gracz jest tym zwierzęciem, lub jakoś je kontroluje : P
Nie było sensu udawać, że jest inaczej.

Wystarczyło dać mi to opisać pozostałym.
Ostatnio zmieniony śr lip 11, 2012 7:54 pm przez Kamulec, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Liverrin
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 623
Rejestracja: pt lip 15, 2005 9:45 pm

Re: [D&D 3.0/3.5 ZK] Ziemia moich przodków

śr lip 11, 2012 8:54 pm

Kamulec pisze:
Jeśli jednak coś mi przeszkodzi to zmienię posta, a w sesji opisałem tylko to co widzieli. Wybacz, ale jeśli w takiej sesji gracz pisze co robi dziwnie zachowujące się zwierze to oczywiste, że ten gracz jest tym zwierzęciem, lub jakoś je kontroluje : P
Nie było sensu udawać, że jest inaczej.

Wystarczyło dać mi to opisać pozostałym.

Z opisu sytuacji jaki dostałem przed podbiciem posta zrozumiałem, że Falseroth w swej normalnej fizycznej postaci wskakuje do wody i „zaczyna płynąć”, kiedy to „złowieszcza ryba” już była w jeziorze (jakimś niewyjaśnionym sposobem).

Fakt, że postacie się powierzchownie znają nie znaczy, że muszą wiedzieć o zdolnościach do zmiany siebie w niehumanoidalne stwory (nawiasem - nie musi to nawet oznaczać, że wiedzą o możliwościach danej klasy postaci - w postaci czarów czy atutów - jak wiemy o tym my, postać przedstawiona jako kuglarz nie musi być przecież czysto-mechanicznym czarodziejem itd.). :P
 
Korbel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 458
Rejestracja: sob kwie 03, 2010 2:09 pm

[D&D 3.0/3.5 ZK] Ziemia moich przodków

śr lip 11, 2012 9:42 pm

Nie było mnie trochę, ale widzę, że bardzo wiele mnie nie ominęło.

Heh, ale zamieszanie. Musiałem trzy razy przeczytać, żeby ogarnąć, co tam się dzieje. Czarodziejskie sposoby pokonania niebezpiecznego jeziorka, no no... :razz:
 
Awatar użytkownika
Arvelus
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 815
Rejestracja: sob maja 12, 2012 7:50 pm

[D&D 3.0/3.5 ZK] Ziemia moich przodków

śr lip 11, 2012 10:22 pm

Falseroth wskoczył do wody "na strzałkę" nurkując głęboko i znikając, a potem pojawił się rekin : ]

Jak postacie zareagują to nie moja działka, jeśli ktoś do mnie strzeli... cóż... nie będę wiercił o to dziury w brzuchu : P
 
Awatar użytkownika
Corrick
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3050
Rejestracja: czw cze 07, 2007 10:04 pm

[D&D 3.0/3.5 ZK] Ziemia moich przodków

śr lip 11, 2012 10:25 pm

Nie przemyślałem tego, że mogę nie porozumieć się z morświnem, stąd topienie się Adoka.
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

[D&D 3.0/3.5 ZK] Ziemia moich przodków

śr lip 11, 2012 11:26 pm

Angar w swym pierwotnym położeniu nie widział pozostałych. Przemieścił się na tyle, na ile było to potrzebne, by ich obserwować?
Ostatnio zmieniony śr lip 11, 2012 11:27 pm przez Kamulec, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Korbel
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 458
Rejestracja: sob kwie 03, 2010 2:09 pm

[D&D 3.0/3.5 ZK] Ziemia moich przodków

czw lip 12, 2012 8:51 am

Tak, jasne.
Głupio się przyznać, ale nie wiem nawet, jak duża jest ta nisza, którą penetruję. Ale zakładam, że niezbyt wielka, więc bez problemu się przemieściłem, żeby rzucić okiem. Już edytuję.
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

[D&D 3.0/3.5 ZK] Ziemia moich przodków

sob lip 14, 2012 3:59 am

Czekam na Was.
Ostatnio zmieniony sob lip 14, 2012 4:00 am przez Kamulec, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Liverrin
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 623
Rejestracja: pt lip 15, 2005 9:45 pm

Re: [D&D 3.0/3.5 ZK] Ziemia moich przodków

pn lip 16, 2012 8:19 pm

Podbiłem swój post.
 
Awatar użytkownika
Arvelus
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 815
Rejestracja: sob maja 12, 2012 7:50 pm

[D&D 3.0/3.5 ZK] Ziemia moich przodków

śr lip 18, 2012 5:52 pm

Ja określiłem swoją akcję i nie usłyszałem nic o rezultatach : P
 
Awatar użytkownika
Kamulec
Administrator, Koordynator społeczności
Administrator, Koordynator społeczności
Posty: 2341
Rejestracja: sob lip 09, 2005 12:32 pm

[D&D 3.0/3.5 ZK] Ziemia moich przodków

śr lip 18, 2012 6:40 pm

Czekałem, aż Corrick i Zi zareagują. Skoro nic nie piszą, to wysłałem Ci wiadomość.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Re: [D&D 3.0/3.5 ZK] Ziemia moich przodków

śr lip 18, 2012 7:19 pm

Ja nic nie pisałam, bo co miałam pisać? Nie przychodzi mi do głowy nic, co Kethryllia mogłaby zrobić w tej sytuacji... a pisać posta o tym że stoi na brzegu i czeka co z tego wyniknie myślałam, że nie ma sensu.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości