mattness pl pisze:KULTKupilem Kult - i sprzedalem go tak szybko, jak sie dalo - IMO ten system jest chory. Chociaz spotkalem sie z roznymi "wykreconymi" systemami, to dopiero przy "Kulcie" zdarzylo mi sie klac. No bo jak wczuwac sie w taka postac?! Co mi to da?! Chora zabawe?)
Aż mnie moje chore serducho zakuło. Z jednej strony zgadzam się - Kult
jest chory i za to go lubię. Nie rozumiem natomiast dalszej części Twojej
wypowiedzi. Mistrzuję Kult'a i nie widziałem żadnych problemów u graczy
z wczuwaniem się w postacie. Może właśnie dlatego, że jest bliski naszym
realią. Robimy sesję - klimat jest w 100% chory - kończymy - jest luz.
To jest system dla dojrzałych ludzi i nikt taki nie będzie przenosił wrażeń
postaci do rzeczywistości. Psychika może sie doprowadzić do takiego
stanu jak po horrorze obejrzanym w kinie. Nic więcej.
Moim zdaniem do każdego systemu wymagani są odpowiedni gracze i
może czasami jak na sesjach zachowują się nie tak jak chcemy, to
wystarczy podac im inną konwencję, czy zaproponować inne rpg. Sądzę,
że to bardzo ważna kwestia, ponieważ zdarza się, że np. jednemu z graczy
nie leży np. WoD, bo nie potrafi się wczuć w klimat, a gra dlatego, bo
nie zna MG prowadzącego coś innego.
Co do Larpa CP2020: bez komentarza. Dojrzałość jest czasem wymagana
w rpg.