Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Maelstrom
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 976
Rejestracja: sob mar 12, 2005 1:02 pm

Zmiany zasad w M10

śr cze 10, 2009 6:58 pm

http://www.wizards.com/magic/magazine/article.aspx?x=mtg/daily/feature/42a

Nie jest to rewolucja na miarê 6 Edycji, wiêkszo¶æ zmian jest kosmetyczna i dodaje smaku grze, jednocze¶nie upraszczaj±c nazewnictwo (Chocia¿ [mtg=AWOL]AWOL[/mtg] nie ma ju¿ racji bytu ;) ).

Ale jednocze¶nie "uproszczono" zasady walki, zmieniaj±c zupe³nie funkcjonalno¶æ niektórych kart:
Mogg Fanatic jest obecnie tak s³aby, jak twierdzili nowicjusze :P .
Morphling jest pod obecnymi zasadami znacznie s³abszy. Brak miejsca na u¿ywanie zdolno¶ci w trakcie walki nie pozwala mu ¶ci±gaæ 4/4 i 5/5 bezkarnie.

Mi smutno, ¿e usuniêto mana burn, mój antyczny funowy deck u¿ywaj±cy [mtg=Citadel%5D+%5Bof%5D+%5BPain]Citadel of Pain[/mtg] przestaje byæ ciekawy, a staje siê zwyk³ym Aggro :(
 
Awatar użytkownika
Zephyel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2230
Rejestracja: pt maja 01, 2009 10:12 pm

śr cze 10, 2009 7:23 pm

Zmieniając?
Trochę jednak niepotrzebnie to uproszczali - wiele 'komb' nie działa teraz, np. Arcanis, the Omnipotent dawany w starterkach z X edycji przestaje być super-ekstra-wypas tracąc drugą abilitkę.
Tak samo trzymanie Unsummona w talii staje się mniej przydatne.
Slivery z 'sacrifice: do something' tracą na wartości.

Możnaby wymienić tego jeszcze więcej....
 
Awatar użytkownika
Maelstrom
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 976
Rejestracja: sob mar 12, 2005 1:02 pm

śr cze 10, 2009 7:32 pm

Zephyel pisze:
Zmieniaj±c?
Trochê jednak niepotrzebnie to uproszczali - wiele 'komb' nie dzia³a teraz, np. Arcanis, the Omnipotent dawany w starterkach z X edycji przestaje byæ super-ekstra-wypas trac±c drug± abilitkê.

Stack dalej dzia³a - zmieniono tylko zasady rozpatrywania Combat Damage, który obecnie ze stosu nie korzysta.
Arcanisa dalej nie da siê ¶ci±gn±æ WoGiem, ani ¿adnym removalem bez Split Second.

Zephyel pisze:
Tak samo trzymanie Unsummona w talii staje siê mniej przydatne.

Jak wy¿ej. Dalej dzia³a jako removal (to przecie¿ jego g³ówne zastosowanie, a nie ratowanie twoich creature'ów - co przecie¿ nie ma sensu, i tak tracisz kartê...).

Zephyel pisze:
Slivery z 'sacrifice: do something' trac± na warto¶ci.

Nieznacznie - dalej mo¿esz je po¶wiêciæ po zdeklarowaniu blokuj±cych i bêd± blokowaæ wybrane Creature'y. Tylko nie zadadz± damage.

Zephyel pisze:
Mo¿naby wymieniæ tego jeszcze wiêcej....

Mo¿na by. Wiêc wymieniajmy :P
 
Awatar użytkownika
Gizmoo
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1195
Rejestracja: sob mar 07, 2009 1:26 am

śr cze 10, 2009 7:58 pm

Autorzy podsumowując wywód napisali takie zdanie:

I realize that some of these decisions will cause concern for our loyal and enfranchised players.

Ja bym użył innego słowa niż "concern" i zaczynało by się na "F".

A za likwidacje manaburn - pała!

Moim zdaniem większość zmian, to niepotrzebne upraszczanie, a tłumaczenie tego, że "większość graczy i tak nie używała/korzystała/nie zdawała sobie sprawy z istnienia zagrywek" jest bez sensu.

A najbardziej wkurzyła mnie kolejna zmiana key-wordingu. Zrobi się super zamieszanie. I teraz najlepsze - każdy gracz po zagraniu karty przez przeciwnika będzie zadawał pytanie: A co to robi? ;-)

Ale za przedruk Ball Lightning - mają mnie plusa!

Edit: Za zmianę deathtouch mają u mnie deathtouch!

I tym sposobem Wren's Run Vanquisher zbladł... :(
 
Awatar użytkownika
p4v
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1052
Rejestracja: pn kwie 06, 2009 10:03 pm

śr cze 10, 2009 9:05 pm

Człowiek dopiero co przyzwyczaił się do wszystkich szczegółów na polu bitwy, a im się zachciało zmian wprowadzać. Jestem w trakcie czytanie tekstu, później wypowiem się w szczegółach i zadam pytania :/

EDIT:
Gizmoo jakim sposobem Wren's Run Vanquisher zbladł? Krity z deathtouchem nadal mogą rozdzielać po 1 dmg na każdego blockera, dzieki czemu może nadal pełnić swoją boską funkcję :spoko:

Zmiana, która BARDZO mi się podoba to 5) Combat Damage No Longer Uses the Stack. Koniec z głupim Mogg Fanatic który zadawał dmg, a zarazem mógł zostać poświęcony i ustrzelić mi innego elfa :D To samo tyczy się sytuacji jaką opisywałem 2 tygodnie temu:
atakuję 4/4 z deathtouchem,
op blokuje mnie kritą 2/2 z first strike i z abilitką, że przy tapnięciu zadaje 2dmg wskazanej kreaturze. Teraz jeśli dobrze zrozumiałem blockerzy nie mogą korzystać z swoich acivated ability.

Tylko rodzą mi się pewne pytania:
1. Jak ma się sprawa z Giant Growth i podobnymi dopałkami? Mogę jej użyć w momencie kiedy op wybierze blockerów? Czy to wszystko muszę przed?
2. Co się dzieje, jeśli op removalem chce ściągnać [mtg=Qasali%5D+%5BPridemige]Qasali Pridemage[/mtg]? Mogę go w odpowiedzi poświęcić i zniszczyć artefakt?
 
Awatar użytkownika
Maelstrom
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 976
Rejestracja: sob mar 12, 2005 1:02 pm

śr cze 10, 2009 9:10 pm

vaazon pisze:
Zmiana, która BARDZO mi siê podoba to 5) Combat Damage No Longer Uses the Stack. Koniec z g³upim Mogg Fanatic który zadawa³ dmg, a zarazem móg³ zostaæ po¶wiêcony i ustrzeliæ mi innego elfa :D To samo tyczy siê sytuacji jak± opisywa³em 2 tygodnie temu:
atakujê 4/4 z deathtouchem,
op blokuje mnie krit± 2/2 z first strike i z abilitk±, ¿e przy tapniêciu zadaje 2dmg wskazanej kreaturze. Teraz je¶li dobrze zrozumia³em blockerzy nie mog± korzystaæ z swoich acivated ability.

Fascynuje mnie to, ¿e ta zmiana podoba siê tylko ludziom, którzy i tak zasad nie rozumiej±...
Opp blokuje ciê Creature 2/2 z First Strike i umiejêtno¶ci± ":t:: <cardname> deals 2 damage to target creature or player".
Po wyznaczeniu blokuj±cych aktywuje zdolno¶æ, zadaj±c 2 damage zablokowanemu Creature'owi 4/4.
W fazie First Strike Damage twój 4/4 ma ju¿ 4 damage na sobie i schodzi zanim zd±¿y zadaæ obra¿enia.

vaazon pisze:
Tylko rodz± mi siê pewne pytania:
1. Jak ma siê sprawa z Giant Growth i podobnymi dopa³kami? Mogê jej u¿yæ w momencie kiedy op wybierze blockerów? Czy to wszystko muszê przed?

Wszystkie etapy Combat zostaj±. Jedynymi zmianami s±, ¿e Combat Damage nie u¿ywa stosu i sposób rozdzielania obra¿eñ przy blokowaniu wieloma Creature'ami.
vaazon pisze:
2. Co siê dzieje, je¶li op removalem chce ¶ci±gnaæ [mtg=Qasali%5D+%5BPridemige]Qasali Pridemige[/mtg]? Mogê go w odpowiedzi po¶wiêciæ i zniszczyæ artefakt?

J/w.
 
Awatar użytkownika
p4v
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1052
Rejestracja: pn kwie 06, 2009 10:03 pm

śr cze 10, 2009 9:19 pm

Oh!!! Czyli tak różowo jednak nie ma :] Bądź bardziej wyrozumiały i nie ironizuj :D
 
Awatar użytkownika
Gizmoo
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1195
Rejestracja: sob mar 07, 2009 1:26 am

śr cze 10, 2009 9:24 pm

Maelstrom pisze:
Opp blokuje cię Creature 2/2 z First Strike i umiejętnością "Tap: deals 2 damage to target creature or player".
Po wyznaczeniu blokujących aktywuje zdolność, zadając 2 damage zablokowanemu Creature'owi 4/4.
W fazie First Strike Damage twój 4/4 ma już 4 damage na sobie i schodzi zanim zdąży zadać obrażenia.


No właśnie! Dla mnie ta zmiana jest miażdżąca. Sporo kart straci na przydatności. Ba - będą w wielu swoich zastosowaniach bezużyteczne! Bo o ile dobrze rozumuję to nie będę mógł już blokować [mtg=MOTHER%5D+%5BOF%5D+%5BRUNES]MOTHER OF RUNES[/mtg] jakiejś kritki, a następnie tapnąć ją by dodała sobie protekcję od koloru który ma ataker?
 
TommyTree
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 322
Rejestracja: czw gru 27, 2007 7:46 pm

śr cze 10, 2009 9:28 pm

Gizmoo - przecież to zawsze tak działało jak podałeś w cytacie, więc nie rozumiem w czym problem? A odnośnie przykładu z mother of runes, to dalej będzie działać jak działało, czyli tak, możesz zablokować i tapnąć [przynajmniej z tych informacji, które mamy, bo jeszcze konkretnych fragmentów z przyszłego CRa nie mamy].

Jak dla mnie - zmiana[z combat damage] niepotrzebna, ale cóż, trzeba się przyzwyczaić...
 
Awatar użytkownika
Gizmoo
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1195
Rejestracja: sob mar 07, 2009 1:26 am

śr cze 10, 2009 9:32 pm

No właśnie mi chodzi o to - czy będę mógł po zmianach tej abilitki użyć? Bo przecież protekcja była dodawana do stosu - przed rozdaniem obrażeń. A jak nie ma stosu obrażeń to jak to rozpatrywać?

Czyli po zmianach Mother i tak zejdzie?
 
Awatar użytkownika
Maelstrom
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 976
Rejestracja: sob mar 12, 2005 1:02 pm

śr cze 10, 2009 9:35 pm

Gizmoo pisze:
No w³a¶nie mi chodzi o to - czy bêdê móg³ po zmianach tej abilitki u¿yæ? Bo przecie¿ protekcja by³a dodawana do stosu - przed rozdaniem obra¿eñ. A jak nie ma stosu obra¿eñ to jak to rozpatrywaæ?

Czyli po zmianach Mother i tak zejdzie?

Po zmianach te¿ jest dodawana na stos. Ale u¿yæ mo¿esz jej tylko przed faz± rozdawania obra¿eñ, np. po deklaracji atakuj±cych, albo po deklaracji blokuj±cych.

vaazon pisze:
Oh!!! Czyli tak ró¿owo jednak nie ma :] B±d¼ bardziej wyrozumia³y i nie ironizuj :D

Nie ironizujê.
Zmiany nie sprawi³y, ¿e ludzie magicznie zaczêli rozumieæ zasady, podciê³y tylko skrzyd³a ka¿demu Johnny'emu/Melvinowi, który lubi³ konstruowaæ talie pod zasady.
 
Awatar użytkownika
27383
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3267
Rejestracja: śr sie 01, 2007 5:44 pm

śr cze 10, 2009 9:45 pm

Mi też ta zmiana niezbyt się podoba, głównie przez to, że zainwestowałem niedawno w komplet Fanoli. Ale cóż, życie...
 
Awatar użytkownika
Gizmoo
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1195
Rejestracja: sob mar 07, 2009 1:26 am

śr cze 10, 2009 9:51 pm

Thoctar pisze:
Mi też ta zmiana niezbyt się podoba, głównie przez to, że zainwestowałem niedawno w komplet Fanoli. Ale cóż, życie...


Ja chciałem właśnie sprzedać swoje, ale teraz dostanę pewnie jakieś... grosze. :cry:

Wydaje mi się, że ceny kart przez te zmiany jednak trochę "powariują".
 
Awatar użytkownika
p4v
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1052
Rejestracja: pn kwie 06, 2009 10:03 pm

śr cze 10, 2009 9:53 pm

Faktycznie współczuję kolesiom, którzy 2 dni temu kupili Mogg Fanatic po 10 zł za sztukę w miejscowym sklepie :D
 
Awatar użytkownika
Maelstrom
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 976
Rejestracja: sob mar 12, 2005 1:02 pm

śr cze 10, 2009 9:54 pm

http://forums.gleemax.com/showthread.php?t=1201480 - Rules Clarifications wyja¶niaj± trochê.
Dalej mo¿na rzucaæ czary i aktywowaæ umiejêtno¶ci POMIÊDZY First Strike Damage Step i Regular Damage Step.
Deathtouch i Trample pod obecnymi zasadami wspó³dzia³aj± - 1 damage z Deathtouch jest obecnie Lethal Damage, wiêc mo¿na resztê w gracza wbiæ.

Zmieniaj± banding :( Moja ulubiona niezrozumia³a paplanina w zasadach ;)


EDIT: @down, IMHO dyskusja o zmianach cenowych w zwi±zku ze zmianami zasad jak najbardziej pasuje do tematu o odczuciach w zwi±zku z M10 :)
Ostatnio zmieniony śr cze 10, 2009 9:56 pm przez Maelstrom, łącznie zmieniany 2 razy.
 
Awatar użytkownika
27383
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3267
Rejestracja: śr sie 01, 2007 5:44 pm

śr cze 10, 2009 9:54 pm

Właśnie, że dostaniesz sporo, wystarczy ze wybierzesz się na MPki, tam będą osiągały niezłe ceny. Przepraszam za niepotrzebne wtręty, koniec dyskusji o cenach (przez przypadek zapoczątkowanej przeze mnie :D).
 
Awatar użytkownika
Gizmoo
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1195
Rejestracja: sob mar 07, 2009 1:26 am

śr cze 10, 2009 10:33 pm

http://forums.gleemax.com/showthread.php?t=1201480 - Rules Clarifications wyjaśniają trochę.


Maelstrom wielkie dzięki za tego linka! Sporo się dowiedziałem i zrozumiałem.

I niestety... Ta jedna zmiana ze stosem prze rozdawaniu obrażeń poważnie zmienia grę. Wszelkie bounce są teraz mniej grywalne. A wszystkie kreaturki z self-bouncem nie były piękne? Przecież to było kapitalne zagranie. To wszystko czyniło grę bardziej taktyczną.

Braku kumulacji lifelinka zrozumieć też nie sposób. :-(

Ech... Może będzie jakaś petycja pt. "Ku obronie stosu przy rozdawaniu obrażeń"? :wink:
Ostatnio zmieniony śr cze 10, 2009 10:43 pm przez Gizmoo, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
p4v
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1052
Rejestracja: pn kwie 06, 2009 10:03 pm

śr cze 10, 2009 10:41 pm

Wszystko wyjdzie w praniu jak dostaniemy w łapy M10 i Zendikar. Ja najbardziej ubolewam nad Mana Pools Emptying i Mana Burn Eliminated. Otóż pierwsza dawała mi fajne możliwości w decku, a druga raniła, ale jednak miało to swój klimat.
Wracając do Mogg Fanatic to nadal nim można zablokować kritę 10/10 :) i poświęcić przed rozdaniem obrażeń by zniszczyć opowi jakąś kritę 1/1 trzymaną z tyłu.
I kłopoty mam z zrozumieniem Beginning of the End Step.
Cała ta fascynacja nad [mtg=Rakdos%5D+%5BGuildmage\%27s]Rakdos Guildmage[/mtg], że niby tworzono tokeny po "at end of turn" które mogły przetrwać przez całą następną turę, ale ja sie nigdy z taką sytuacją nie spotkałem i każdy usuwał tego typu tokeny z gry wraz z końcem swej tury.
 
Awatar użytkownika
Maelstrom
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 976
Rejestracja: sob mar 12, 2005 1:02 pm

śr cze 10, 2009 10:55 pm

vaazon pisze:
Ca³a ta fascynacja nad [mtg=Rakdos%5D+%5BGuildmage\%27s]Rakdos Guildmage[/mtg], ¿e niby tworzono tokeny po "at end of turn" które mog³y przetrwaæ przez ca³± nastêpn± turê, ale ja sie nigdy z tak± sytuacj± nie spotka³em i ka¿dy usuwa³ tego typu tokeny z gry wraz z koñcem swej tury.

To chyba przegapi³e¶ wszystko co siê wydarzy³o od czasu wprowadzenia 6 Edycji. Po U.S. Nationals 1999, ju¿ pod nowymi zasadami, trzeba by³o dodaæ erratê do [mtg=Waylay]Waylay[/mtg] w³a¶nie z powodu zagrania w fazie End of Turn, czyli PO "at end of turn".

Kyle Rose zosta³ Top 1 dziêki temu, ale ty o tym nigdy nie s³ysza³e¶ i nie spotka³e¶ siê z tym. I w³a¶nie dlatego taka zmiana jest wa¿na - bez niej nowicjusze nawet nie maj± pojêcia, ¿e to tak dzia³a.
Ostatnio zmieniony śr cze 10, 2009 11:03 pm przez Maelstrom, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
p4v
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1052
Rejestracja: pn kwie 06, 2009 10:03 pm

śr cze 10, 2009 11:02 pm

Ja dopiero przyszedłem na świat w czasach Shards of Alara i jeszcze nie przestałem ssać śliniaczka :cry: Dla mnie jako początkującego zawsze "at end of turn" = "End of Turn" :(
 
TommyTree
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 322
Rejestracja: czw gru 27, 2007 7:46 pm

śr cze 10, 2009 11:07 pm

Maelstrom pisze:
Deathtouch i Trample pod obecnymi zasadami współdziałają - 1 damage z Deathtouch jest obecnie Lethal Damage, więc można resztę w gracza wbić.

Pojawiło się sprostowanie - nie współdziałają, czyli jest po staremu.


Up:Tak na marginesie to substance to moja ulubiona mechanika :P.
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3303
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

śr cze 10, 2009 11:32 pm

zmiany, zmiany... cóż powiedzieć. rewizja mechaniki gry przyda się... uruchomi to reakcję łańcuchową względem archetypów, które napweno dokonają ewolucji.

względem samych zmian... przeżyłem te w VI ed. przezyje i to.

odnośnie ludzi mówiących że mtg straci duzo i wogóle bedzie ble. w sumie nie dziwie się, mając topowe decki też bym narzekał że bedzie xle bo cośtam...poprostu - dobzi gracze boją się że będzie całkowita zmiana archetypów i kolejne inwestycje.

PS. mam nadzieję że zmany nie wpłyną na ceny tarmogoyfów, bo w sumie niedawno zakupiłem komplet :)
 
Awatar użytkownika
27383
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3267
Rejestracja: śr sie 01, 2007 5:44 pm

śr cze 10, 2009 11:37 pm

Zapraszamy do artykułu TommyTree (nie wiem jak to się odmienia po polskiemu :D), który jest odpowiedzią na wszystkie wątpliwości w związku z nowymi zasadami:
http://karcianki.polter.pl/Zmiany-w-Magic-2010-c19952
 
Awatar użytkownika
Gizmoo
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1195
Rejestracja: sob mar 07, 2009 1:26 am

czw cze 11, 2009 12:15 am

Specu pisze:
odnośnie ludzi mówiących że mtg straci duzo i wogóle bedzie ble. w sumie nie dziwie się, mając topowe decki też bym narzekał że bedzie xle bo cośtam...poprostu - dobzi gracze boją się że będzie całkowita zmiana archetypów i kolejne inwestycje.


Specu... Zmiany nie są złe. Ale akurat ta jedna, jedyna jest poważna. Skoro cała gra opiera się na zasadzie stosu, nie rozumiem dlaczego combat damage ma nagle stać się wyjątkiem?

A jeżeli chodzi o aspekt finansowy to dla Wizardów nie ma to znaczenia. Przecież gracze o jakimś stażu (o prosach nie wspominam) i tak korzystają z rynku wtórnego. Nikt przy zdrowych zmysłach budując talię nie kupuje 50 boosterków mają nadzieję, że trafi Figurę. A kwestia budowy nowych decków - no cóż... Zawsze największą frajdę sprawiało mi budowanie decków i tworzenie jakiegoś zręcznego combo, ale przez rotację w ogóle nie gram na turniejach. Wpienia mnie to, że nie mogę korzystać ze starszych kart. Przecież wpakowałem w nie pieniądze i w/g zasad - nadal są grywalne.

Oczywiście, że do wszystkich zmian człowiek się przyzwyczai. Ale kolejna zmiana wordingu (nawet jeżeli przyświeca jej światły cel - PROSTOTA) ponownie wprowadzi chaos. Najśmieszniejsze jest to, że nie uprości to zasad, a jedynie zmniejszy ilość literek na karcie. A ciągłe wprowadzanie erraty? I sytuacja - "sorry kolego, ale w/g oracle ta karta już tego nie robi" :wink:

Battlefield - też mi źle się kojarzy. Z koszmarną grą w świecie MTG - Battlegrounds.

No i mana burn... Dla mnie to był zawsze dodatkowy smaczek. Dawne combo deki stosujące Mana Vault już nie mają się czego obawiać... Że przez burna zejdą do 1 pkt życia.
 
liamb
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: wt wrz 18, 2007 2:41 pm

czw cze 11, 2009 9:12 am

chcialem jeszcze zwrocic uwage na zmiane dotyczaca 'ownership' tokenow.

jezeli ktos gral np [mtg=Hunted%5D+%5BHorror]Hunted Horror[/mtg] z [mtg=Brand]Brand[/mtg] to juz sobie tak nie pogra :cry:

dodatkowo - niektore zmiany nawet komplikuja cala rozgrywke - mamy teraz strefe po za gra i strefe 'wygnania'. z tej drugiej nie mozesz wyciagac kart wishami.

a po za tym [mtg=Braid%5D+%5Bof%5D+%5BFire]Braid of Fire[/mtg] jest teraz duz ciekawsza karta :wink:
 
Awatar użytkownika
Specu
Moderator
Moderator
Posty: 3303
Rejestracja: sob maja 03, 2008 4:11 pm

czw cze 11, 2009 11:32 am

i własnie o ten stos chodzi. przez to że combat damage jest poza stosem zmienia całkowicie strategię w aggro deckach. teraz trzeba będzie o wiele bardziej uważać i mieć odpowiedzi na całkowicie inne zagrywki ze strony przeciwnika. Komba typu TEPS, czy nawet mój balabcing things nie zmieniają się za bardzo (aczkolwiek jest łatwiej, bo nie bede burnował się z poświęcania landów).

pożyjemy zobaczymy. niewylkuczone że zasady zostaną jeszcze udoskonalone, ale poczekajmy na reakcję środowiska po pierwszych turniejach rozgrywanych w tym systemie.
 
Awatar użytkownika
Maelstrom
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 976
Rejestracja: sob mar 12, 2005 1:02 pm

czw cze 11, 2009 12:10 pm

liamb pisze:
dodatkowo - niektore zmiany nawet komplikuja cala rozgrywke - mamy teraz strefe po za gra i strefe 'wygnania'. z tej drugiej nie mozesz wyciagac kart wishami.

Mamy strefê "removed-from-the-game zone", czyli Exile Zone i karty poza gr±, czyli sideboard, które nie s± stref± gry. Ma to wp³yw tylko i wy³±cznie na Wishe i karty im podobne.
Rozgrywki nic nie komplikuje - jak karta mówi "from outside the game", to z poza gry, a nie ze strefy gry, która nazywa siê strefa-usuniêtych-z-gry.
 
Awatar użytkownika
Filciu702
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 453
Rejestracja: wt paź 21, 2008 4:15 pm

czw cze 11, 2009 2:18 pm

A więc Panowie, jeszcze raz:

Czy 1dmg z deathtoucha jest lethal dmg i pozwoli nam na zabicie kilku blokerów? Lub, jak to było we wymienianej wcześniej sytuacji, czy pozwoli na zaatakowanie za 1 krita, a resztą uderzenie w gracza (przy trample)?

I czy będzie można wrócić sobie jakąkolwiek kritę na rękę w taki sposób, żeby ona nie padła, a zadała obrażenia?
 
Awatar użytkownika
Maelstrom
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 976
Rejestracja: sob mar 12, 2005 1:02 pm

czw cze 11, 2009 3:17 pm

Filciu702 pisze:
I czy bêdzie mo¿na wróciæ sobie jak±kolwiek kritê na rêkê w taki sposób, ¿eby ona nie pad³a, a zada³a obra¿enia?

Nie bêdzie mo¿na.
 
Awatar użytkownika
Zephyel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2230
Rejestracja: pt maja 01, 2009 10:12 pm

czw cze 11, 2009 3:38 pm

A w końcu jak jest z tym outside the game? Z sideboardu czy co? ;]

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości