Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

Zmienni alias 'Bergin Nathan' [3.5 ed.]

pt gru 05, 2008 7:30 pm

Bergin Nathan’ [3.5 ed.]
Regiony: ‘Bergin Nathan’, Elf (drow)
Atuty rasowe: Pochodzenie drowów, Pochodzenie sukuba, Pochodzenie smocze, Dar telepatii
Dostosowanie poziomu: +4

‘Bergin Nathan’ lub Zmienni to tajemnicza rasa wyhodowana w zamierzchłych wiekach przez drowy. Mówi się, że początek magicznym eksperymentom z różnymi gatunkami zamieszkującymi Faerun dał Ka’Narlist Illythiir, mieszkający przed tysiącleciami w Attornash. Jakkolwiek by nie było, drowy do dnia dzisiejszego zachowały chęć do takich działań, czego dowodem choćby rasa chityniaków. O ile jednak one uciekły z niewoli mrocznych elfów w Roku Pełzającego Kła, o tyle tajemniczy lud ‘Bergin Nathan’ wciąż mieszka wśród Ssri’Tel’Quessir.
‘Bergin Nathan’ powstali wskutek plugawych krzyżówek, z których słyną mroczne elfy. W ich żyłach płynie krew drowów, demonów i głębinowych smoków. Pierwsi Zmienni powstali z pół-drowich sukubów skrzyżowanych ze smokami. W zamierzeniu mieli się stać potężną rasą sług, tyle że nie udało się doprowadzić tego do celu. ‘Bergin Nathan’ szczycą się więc urodą i fizyczną wytrwałością, ale nie siłą mięśni.
‘Bergin Nathan’ w naturalnej formie wyglądają jak mroczne elfy o płomiennie czerwonych oczach. Są jednak od nich mocniej zbudowani i wyżsi (dorównują wzrostem człowiekowi). ‘Natha’ może mieć włosy niemal dowolnego koloru. W przeciwieństwie do prawdziwych drowów jego uszy nie są zaostrzone. Niektórzy Zmienni posiadają ślady demonicznego lub smoczego pochodzenia – pionowe gadzie źrenice, łuski, rogi, czy szczątkowe skrzydła.
Główną zaletą Zmiennych jest jednak ich sztandarowa cecha: są w stanie przybrać postać dowolnego humanoida rozmiaru średniego lub małego. Sprawia to, że są rasą znakomicie adaptującą się do środowiska i kultury. Każdy humanoid odkryje, że ‘Natha’ rozumie go lepiej, niż przeciętny osobnik jego rasy. Z racji zmienności łatwo się też ukryć w przebraniu.

Wzrost i waga
Mężczyzna wzrost 140 +4k10 cm waga 55 +1k4 kg
Kobieta wzrost 145 +4k10 cm waga 60 +1k4 kg

Wiek 150 lat Średni wiek 200 lat Stary 400 lat Sędziwy 600 lat Maksymalny wiek +3k%

Imiona
‘Bergin Nathan’ nadają swoim dzieciom imiona pochodzące z kultury drowów lub elfów, nierzadko znaczące. Nie istnieją praktycznie imiona wymyślone bezpośrednio przez nich. Pojawiają się również starożytne i na pół zapomniane imiona z powierzchni.
Kobiety: Alauniira, Akordia, Ilyyela, Sarya, Fierna, Viconia, Amnestria, Maura, Laeral, Morwena.
Mężczyźni: Solaufein, Berg’inyon, Alton, Keryth, Xalph, Ereinion, Tanar, Akhelben, Vhoori, Beleg.
Nazwiska: Teken’rae, Rilynt’tar, Maevret, Zuavirr, Changers, Waithen, Darkened, Shadowy, Sorath.

Historia
Pierwsi ‘Bergin Nathan’ datują się na 11 wiek przed Kalendarzem Dolin, to jest ostatnią Wojnę Koronną. Mieli być tajną bronią Illythiiri w ataku na ich jasnoskórych braci. Wszyscy Zmienni podążyli za swymi mocodawcami po Zejściu Drowów i zamieszkali z nimi w najstarszych miastach – Telantiwarze i Ust Natha. W tamtych wiekach liczebność ‘Bergin Nathan’ sięgała nawet 10-15 na 1000 mrocznych elfów. Jednakże większość zginęła przy powstaniu Wielkiej Rozpadliny.
Po Rozproszeniu populacja Zmiennych zmalała do 5-7 na tysiąc ich pełnokrwistych krewniaków. Migrowali podobnie jak drowy wraz z zakładaniem kolejnych miast. Mówią, że kilku ‘Bergin Nathan’ brało udział w wojnie Nasadra ze S’sril, która doprowadziła do wygnania tych pierwszych i założenia Miasta Połyskliwych Pajęczyn w –3843 RD.
W ciągu następnych stuleci rasa powoli się degenerowała wskutek licznych związków z drowami. Próby założenia własnych miast i powolnego odtworzenia gatunku datują się od Roku Nieprzejrzystej Tajemnicy. Jednakże wciąż większość Zmiennych mieszka w miastach innych ras.

Światopogląd
Typowy Zmienny jest osobą głęboko pobożną, zdolną wytrwać wiele w imię swojej wiary, jednak bez jej głębokiego zrozumienia. Dogaduje się znakomicie zarówno z własnymi krewniakami, jak i z przedstawicielami innych ras. Bardzo chętnie zmienia kształty, by poznać kulturę, zwyczaje i zdolności innych ludów. ‘Bergin Natha’ nie przykłada wagi do porządku społecznego. Podstawowym wyznacznikiem potęgi jest walka, a kolejnym bogactwo. Społeczność ta nie wykształciła jakiegoś wyraźnego podziału hierarchicznego. Zmienny jest lojalny na pierwszym miejscu sobie, a na drugim swoim mocodawcom – czy to rodzinie, czy też zupełnie obcym. Wśród tego ludu nie istnieją mocne więzi rodzinne ani społeczne.
Jedynym wyraźnym rozróżnieniem jest podział na trzy (czasem cztery) równorzędne grupy. Zmienni, u których ujawnia się wyraźniej pochodzenie jednego z przodków, zwykli trzymać się razem. Jednakże każda z grup jest równie istotna dla przetrwania rasy i związki pomiędzy ‘Nathan’ różnej krwi – zwane ‘Ereg Neitha’ – są bardzo częste. Najmniej liczna grupa to ci, na których wywarło wpływ promieniowanie faerzress. Ponieważ jednak jest ono wszechobecne w Krainach Poniżej, raczej nie ma szans, by ta linia wymarła.
‘Bergin Nathan’ kiepsko się rozmnażają i nie sprzyja to powstawaniu domów podobnych jak u mrocznych elfów. Wskutek tego do luźno pojętego klanu należy nie tylko najbliższa rodzina, ale też dalsi krewni, nierzadko też krewni innych ras.
Zmienni mogą krzyżować się z niemal dowolną rasą Podmroku, choć z racji podobieństw i pochodzenia najchętniej dobierają sobie partnerów spośród mrocznych elfów albo demonów (glabrezu albo sukubów). Potężniejsi ‘Bergin Nathan’ mogą wziąć sobie za partnerów smoki, choć jest to rzadkie. Z reguły bowiem pół-smocze dziecko z takich związków umiera, przeżycie zaś dziecka jest dla tego ludu priorytetem. Dziecko dwóch Zmiennych dziedziczy rasę po nich, natomiast potomkowie związków mieszanych w trzech czwartych przypadków należą do rasy drugiego z rodziców.
Wśród ‘Bergin Nathan’ nigdy nie zdarzają się ciąże mnogie, a mało która kobieta rodzi więcej niż troje dzieci w ciągu tysiąclecia swego życia.
Większość Zmiennych skłania się ku chaosowi, a część ku neutralności. Ich społeczeństwo i kultura nie są aż tak przesycone złem, jak u większości ras Podmroku. Około 40% ‘Nathan’ jest wolnymi duchami, jedna trzecia prezentuje charakter demoniczny, a reszta skłania się ku neutralności, czasem naznaczonej złem.

Zmienni jako postacie graczy
Zmienni chętnie zostają łotrzykami, bardami i wojownikami. Mówi się, że to oni rozpropagowali w Krainach Poniżej sztukę bae’qeshel, mrocznych pieśniarzy, tak hołubioną przez drowy z Ched Nasad. Brak wśród nich klas poświęconych praworządności, gdyż jest ona dla nich obcym pojęciem. ‘Bergin Nathan’ nierzadko zostają łowcami, choć niewielu z nich jest w stanie rzucać zaklęcia objawień. Jednak niestałość i brak przywiązania do zasad sprawia, że niewielu ‘Nathan’ zostaje kapłanami. Podobnie z pewnym trudem przychodzą im studia czarodziejskie. Ci ‘Bergin Nathan’, którzy się na nie zdecydują, stają się mistrzami iluzji.
Około 30% populacji Zmiennych ma zdolności psioniczne. Jednostki obdarzone Niewidzialną Sztuką cieszą się szacunkiem innych, a na drogi rozwoju wybierają klasy lurk, erudyty i psychowojownika. Niektórzy sądzą, że to wpływ charakterystycznej dla demonów telepatii, inni – że Dom Oblodra miał swój udział w stworzeniu ‘Bergin Nathan’.
Ulubiona klasa: Z racji wrodzonej urody ulubioną klasą Zmiennych jest bard, a dla mężczyzn – łotrzyk. Obie te klasy wykorzystują w dużym stopniu umiejętności rozwinięte wśród tego ludu przez tysiąclecia istnienia.
Klasy prestiżowe: Wielu przyjmuje klasy biegłego przewodnika po Podmroku czy mistrza iluzji. Niejeden też decyduje się służyć swemu bóstwu opiekuńczemu jako agent kościoła, mistyczny wyznawca czy rycerz wiary. Wśród Zmiennych, podobnie jak wśród ich twórców, często zdarzają się skrytobójcy i rycerze ciemności. Są znakomitymi zabójcami z uwagi na zdolność przemieniania form i siłę przekonywania.

Społeczeństwo
‘Bergin Nathan’ nie wykształcili swojej własnej kultury. Są na to zbyt nieliczni. Jako że mieszkają wśród mrocznych elfów, przejęli ich język i tradycje, choć między sobą wolą mówić wspólną mową Podmroku. Wśród Zmiennych, podobnie jak u drowów, kobiety są silniejsze od mężczyzn i to one rządzą. Jednakże matriarchat ani kult Pajęczej Królowej nie są wśród nich tak głęboko zakorzenione.
Lud ‘Bergin Nathan’ nie zakłada raczej własnych miast, a w miastach drowów nie liczy nawet 1% wolnej ludności. Liczebność ich jest trudna do określenia z uwagi na zmienność ich form i zdolność ukrywania się przez lata w różnych przebraniach. Zdradza ich tylko brak wrodzonych mrocznym elfom zdolności i odporności na magię. ‘Bergin Nathan’ występują w Podmroku w proporcjach 1-2 na każdy tysiąc drowów.
Zmienni nie praktykują niewolnictwa ani też sami nie są niewolnikami. Jedyna rasa, która próbowała narzucić swoją wolę temu ludowi, to illithidy. Jednak z racji buntowniczej natury, ‘Bergin Nathan’ są kiepskimi sługami.

Język i piśmienność
‘Bergin Nathan’ są piśmienni, z wyjątkiem barbarzyńców. Wszyscy znają język podwspólny, a także mowę drowów. Uczą się też często wspólnego oraz języka elfów powierzchni. Znajduje to odwzorowanie w ich imionach – dziedzictwie pochodzącym z czasów Wojen o Koronę. Niestety, nie mogą oni nauczyć się migowego języka drowów, chyba że poświęcą na to czas. Znają za to z reguły języki planów – Otchłani, z której pochodzili ich przodkowie, oraz Dziewięciu Piekieł.

Atrybuty i cechy rasowe
‘Bergin Nathan’ posiadają następujące cechy rasowe:
· Średni humanoid (zmiennokształtny). Jako stworzenia średnie, Zmienni nie mają szczególnych kar ani premii za rozmiar.
· Bazowa szybkość 9 m
· Umiejętności: Premia rasowa +2 do Dyplomacji, Wyczucia pobudek i Przebierania. Zmienni są obrotni, potrafią gładko mówić i udawać inne osoby.
· Atrybuty: Cha +2 Kon +2 Rzt –2. Zmiennych cechuje duża wytrzymałość fizyczna. Wyróżnia ich też wyraźna uroda, odziedziczona po sukubach i mrocznych elfach. Z racji częstych zmian nie należą jednak do najrozsądniejszych.
· Różne kształty (zn): Zmienny może przybrać postać dowolnego humanoida rozmiaru od małego do dużego (akcja standardowa). Używając tej zdolności zyskuje premię z okoliczności +10 do testów Przebierania.
· Premia do naturalnego pancerza +1
· Widzenie w ciemnościach 36 m
· Odporność na zimno, ogień, elektryczność, kwas 5
· Biegłość w krótkim mieczu i rapierze
· Języki: podwspólny, elfi. Premiowe: otchłanny, wspólny.
· Ulubiona klasa: łotrzyk (mężczyzna) lub bard (kobieta)
· EPP +3
Jeśli używasz Podręcznika Rozszerzonej Psioniki, ulubioną klasą ‘Bergin Nathan’ jest lurk. Używając alternatywnych zasad Bloodlines z Unearthed Arcana, Zmienni mogą być potomkami demonów lub głębinowych smoków.

Magia i sekretna wiedza
Zmienni nie stworzyli własnej tajemnej wiedzy, stosują za to często na poły zapomniane starożytne zaklęcia, a także czary stosowane przez ich twórców i krewnych, to jest mroczne elfy, demony i głębinowe smoki.
Czary i rzucanie zaklęć
‘Bergin Nathan’ nie wytworzyli swojej własnej tradycji rzucania czarów. Najchętniej stosują zaklęcia związane z iluzjami, a zaraz potem oparte na żywiołach, z racji bowiem demonicznej krwi dysponują pewną na nie odpornością.
Wśród ulubionych czarów Zmiennych są zaklęcia niewidzialność, niewykrywalność, a także pozwalające wzywać demony lub odpowiadające dziedzictwu drowów lub smoków.
Przedmioty magiczne
Zmienni chętnie używają przedmiotów wspomagających ich naturalne zdolności, a więc czapek przebierania, mithrilowych kolczug i mieczy, elfich kolczug czy też płaszczy.

Bóstwa
Niemal równie wielu Zmiennych wyznaje Lloth, co Ghaunadaura, lub Tiamat - z racji smoczego pochodzenia - a czystki religijne są dla tego ludu czymś nieznanym.

Relacje z innymi rasami
‘Bergin Nathan’ mają dobre relacje z mrocznymi elfami, a także ich historycznymi sojusznikami kuo-toan. Rasy niewolników mają do Zmiennych stosunek obojętny, zważywszy na fakt, że ci niejednokrotnie się w nich wcielali lub pomagali im w ucieczce. Lud ten nie ma praktycznie relacji z mniej cywilizowanymi rasami Podmroku, ponieważ brutalnych stworów nie jest w stanie przekonać ich gładka mowa.

Ekwipunek
Broń i pancerze
Spośród magicznych przedmiotów Zmienni lubią przedmioty niewielkie, łatwe do ukrycia i nie niszczące się przy zmianie kształtu. Z tegoż też względu popularne są koszulki kolcze, napierśniki, zbroje z pajęczego jedwabiu i wszelkiego rodzaju zaklęte szaty. Często spotykana jest broń wręcz, rzadko natomiast dystansowa. ‘Bergin Nathan’ lubią broń egzotyczną, podkreślającą ich odmienność, toteż w powszechnym użyciu są krasnoludzkie topory, miecze póltoraręczne i dwuostrzowe czy gythka tri-krinów.
Zwierzęta
‘Bergin Nathan’ nie trzymają zwierząt. W przeciwieństwie do mrocznych elfów, nie darzą pająków sympatią. Nieliczni Zmienni wykorzystują jaszczury i rothe podobnie jak drowy. Dla reszty otaczanie się świadomymi stworzeniami nie będącymi zmiennokształtnymi jest marnotrawstwem czasu.

Region ‘Bergin Nathan’
Pochodzisz z tajemniczego ludu Zmiennych, żyjącego w czeluściach Podmroku wśród mrocznych elfów. Twój gatunek przetrwał stulecia dzięki swej giętkości słownej i zdolności do adaptacji.
Bóstwa: Lloth, Ghaunadaur, Tiamat
Języki: podwspólny, elfi (dialekt drowów). Premiowe: otchłanny, wspólny, elfi, smoczy.
Ekwipunek: [A] koszulka kolcza* i miecz długi* lub zwój niewidzialności i zwój uśpienia
*mistrzowski przedmiot

[b]Pochodzenie drowów
[Regionalny]
W twoich żyłach płynie mieszana krew trzech ras. Najwyraźniej jednak odezwało się w tobie dziedzictwo mrocznych elfów, niekwestionowanych twórców twej rasy, ‘Bergin Nathan’.
Region: ‘Bergin Nathan’
Korzyść: Zyskujesz zdolności czaropodobne: ciemność oraz tańczące światła 1/dzień.
Specjalne: Możesz wybrać tylko jeden atut regionalny.

Pochodzenie sukuba [Regionalny]
W twoich żyłach płynie mieszana krew trzech ras. Największy na ciebie wpływ ma jednak pochodzenie od demonów – konkretnie sukubów, które krzyżowano z twoimi przodkami.
Region: ‘Bergin Nathan’
Korzyść: Zyskujesz zdolności czaropodobne: sugestia oraz zauroczenie osoby 1/dzień.
Specjalne: Możesz wybrać tylko jeden atut regionalny.

Pochodzenie smocze [Regionalny]
W twoich żyłach płynie mieszana krew trzech ras. Najwięcej cech odziedziczyłeś po głębinowych smokach. Dzięki jaszczurom Podmroku dysponujesz ich najbardziej przerażającą bronią.
Region: ‘Bergin Nathan’
Korzyść: Zyskujesz broń oddechową stożek rozpuszczającego gazu 9 m.
Specjalne: Możesz wybrać tylko jeden atut regionalny.

Wpływ faerzress [Regionalny]
W twoich żyłach płynie mieszana krew trzech ras. Ukształtowało ciebie jednak nie pochodzenie, a powszechne w Podmroku promieniowanie faerzress. Dzięki niemu dysponujesz odpornością na zaklęcia, której brak twoim potężniejszym krewnym.
Region: ‘Bergin Nathan’
Korzyść: Zyskujesz premię ze szczęścia +1 do wszystkich rzutów oraz OC 5 + poziom postaci.
Specjalne: Możesz wybrać tylko jeden atut regionalny.

Dar telepatii [Ogólny]
Obudził się w tobie uśpiony dar twoich demonicznych przodków. Dzięki cząstce krwi tanar’ri w twoich żyłach posiadasz ograniczoną zdolność porozumiewania się w myślach.
Wymagania: ‘Natha’, 5. poziom postaci, Cha 15.
Korzyść: Zyskujesz zdolność telepatii o zasięgu 9 m.
Specjalne: Możesz wziąć ten atut tylko raz. Postać psioniczna może traktować ten atut jako premiowy (po spełnieniu wymagań).

Przykładowe miasto
Erech Che’el
Osada; Konwencjonalna; Charakter CN; Limit 1500 sz; Zasoby 100 sz; Populacja 300; Odizolowana (99% ‘Bergin Nathan’, 1% drowy). Przedstawiciel władzy: Kiriantha Changer (CN kobieta ‘Bergin Natha’ Brd6). Ważniejsze osoby: Armegil Kerym (CZ mężczyzna ‘Bergin Natha’ Łtr2/Wjk4), przywódca straży; Galadhon Teken’rae (CN mężczyzna ‘Bergin Natha’ Wjk3/Ryw2 Tiamat), najwyższy rangą przedstawiciel religii; Akordia Lalaith (NZ kobieta ‘Bergin Natha’ Trp5 Lloth), miejscowa przewodniczka.
Straże: 5 Łtr4, 5 Wjk4, 10 Wjk3, 10 Łtr3, 20 Wjk2, 20 Łtr2.

Erech Che’el w mowie, którą często posługują się ‘Bergin Nathan’, znaczy samotne miasto. Tak naprawdę jest tylko niewielką wioską, położoną kilka kilometrów od uczęszczanego szlaku. Do wzniesionego w drowim stylu przyczółka można się dostać tylko z pomocą miejscowej przewodniczki. Zamiast wielkich kompleksów domów w jaskini rozsiano liczne mniejsze budynki o strzelistych wieżach i wielu zdobieniach.
Kiriantha jest przywódczynią miasta od jego założenia. Wiele lat mieszkała w Mieście Połyskliwych Pajęczyn, rozwijając się jako bard, ale napotkawszy Armegila zdecydowała się zebrać grupę istot ich rasy. Galadhon jako rycerz służący Tiamat wspomagał całą gromadę w założeniu osady. Kilkuset mieszkańców jest albo potomkami tej trójki, albo też przybyszami, jak Akordia.
Wioska jest luźno zarządzana, żyjącym w niej wolno odejść wedle życzenia albo też nowym ‘Nathan’ przybyć. Niepisana zasada zakazuje jednak istotom innych ras stałego zamieszkania w Erech Che’el, chyba że są dziećmi Zmiennych. Ilharess Kiriantha chce bowiem, by jej lud krzyżował się tylko między sobą. Ma to zapobiec degeneracji rasy i jej wymarciu.
W marzeniach Armegila jego miasteczko (prywatnie jest partnerem nie tylko Kirianthy) ma stać się punktem wyjścia dla armii ‘Bergin Nathan’, która zaleje Podmrok.

Przykładowy ‘Bergin Natha’
Alauniira Darkened [3.5 ed]
Wygląd i osobowość
Alauniira Darkened w naturalnej postaci wygląda jak większość jej rasy. Czerwone oczy są duże w czarnej twarzy i wzbudzają zaufanie. Zaokrąglone jak u ludzi uszy kryją się pod czarnymi, błyszczącymi włosami. Kobieta ma kości policzkowe tak samo wystające jak u Pięknego Ludu i pociągłą, smukłą twarz. Najchętniej jednak Zmienna przyjmuje postać pięknej mrocznej elfi o matowych białych włosach. Jej oczy rzadko zmieniają kolor, chyba że przyjmuje formę niewolnej orczycy.
Alauniira jest ponura i samotna. Jej twarz ożywia się przy pięknej muzyce i tańcach. Potrzebuje jednak rozmowy i właśnie w niej najlepiej sobie radzi. Wskutek spędzonych lat znakomicie udaje drowkę z pospólstwa, nie oddającą nadmiernej czci Pajęczej Królowej. Patronem Alauniiry jest bowiem Ghaunadaur, Czający się. Dla swojego bóstwa stara się zdobywać sekrety i podkopywać pozycję Lloth. Dlatego też poświęciła się sztuce barda, a konkretnie konwersacjom.
‘Natha’ ubiera się najchętniej w czerń i purpurę, barwy Starszego Oka, noszone na czarnej koszulce kolczej. Charakterystycznym elementem stroju jest szeroka szarfa w kolorze zieleni, za którą tkwi torba z eliksirami i topór o charakterystycznym ostrzu.
Alauniira nie uznaje żadnych zasad i działa tak, jak jej się podoba. Kiedy społeczeństwo drowów zaczyna ją nużyć, albo zaczyna szerzyć chaos paroma celnymi słowami, albo też zmienia formę. Kobiecie imponuje siła fizyczna. Mieszkając w Menzoberranzan, niejeden raz podziwiała Uthegenthala Armgo, zwanego Streea’ka Tagnik’zur, Szalony Smok. Marzeniem ‘Natha’ jest uwieść Uthegenthala. Zmienna szuka więc sposobu, by dziecko z takiego związku było również jej rasy.
Historia
Alauniira przyszła na świat w zimnych pieczarach Mrocznego Władztwa. Nie zna swoich rodziców i nie jest w stanie nawet powiedzieć, czy jest dzieckiem Zmiennych, czy też eksperymentu. Od początku czuła w sobie pociąg do mrocznych elfów, swego rodzaju pokrewieństwo. Równie szybko zdała sobie sprawę, że nie należy do ich rasy. Wielkim szokiem dla niej było odkrycie, że mroczne elfy nie zmieniają kształtów, w przeciwieństwie do niej.
Rozgoryczona poczęła szukać istot podobnych sobie pod tym względem i tak trafiła na kościół Ghaunadaura. Stanowił on dla niej ucieleśnienie marzeń. Poznała innych zmiennokształtnych i dowiedziała się, jak wtopić się w społeczność drowów. Przebrana za mroczną elfkę z pospólstwa, a potajemnie służkę Ghaunadaura, Alauniira zamieszkała w Menzoberranzan i żyje tam już od wielu lat.
Obecnie jest jedną z kobiet zamieszkałych w Braerynie i pracujących w „Szkatułce” u Nyma. Czasami bywa też w innych tawernach i lokalach, zbierając informacje i ćwicząc się w roli kurtyzany.
Taktyka i odgrywanie
Alauniira prawie zawsze nosi koszulkę kolczą. Zdejmuje ją tylko, jeśli przyjmuje klientów –ale wtedy zawsze jest w miarę pod ręką. Podobnie sprawa ma się z jej toporem. Jeżeli pracuje, rzuca na niego niewidzialność i trzyma pod łóżkiem lub na szafce.
Zmuszona do walki kobieta walczy bezlitośnie, tnąc i siekąc krasnoludzkim żeleźcem. W jej ruchach brak finezji charakterystycznej dla mrocznych elfów. Jeżeli brak jej fizycznej siły, mruczy coś udającego zaklęcie barda i zmienia postać na oroga lub orka. Zmuszona do ucieczki Alauniira przybiera kształt niewielkiego stworzenia (goblina, niziołka) i znika, chowając topór do torby.

Alauniira Darkened: kobieta ‘Bergin Natha’ Brd 2/Wjk 4, SW 10, średni humanoid (zmiennokształtny), KW 2k6+2 plus 4k10+4, pw 29, Init +0, Szyb 9 m; KP 19 (dotyk 13, nieprzygotowana 19); Atak +6/+2 wręcz (krasnoludzki topór bojowy, 1k10+3/x3); Front/Zasięg 1,5 m/1,5 m; SA wiedza barda, muzyka barda; SC cechy ‘Bergin Natha’; Char NZ; RO Wytrw +6 Ref +7 Wola +5, S 14 Zr 14 Kon 12 Int 12 Rzt 10 Cha 19.
Umiejętności i atuty: Dyplomacja +11, Przebieranie +15, Wyczucie pobudek +8, Występy +13, Zbieranie informacji +11, Blefowanie +8, Skakanie +6, Zastraszanie +10; Pochodzenie drowów, Sugestywność [Pieśń i Cisza], Przyspieszenie czaru, Biegłość w broni egzotycznej (krasnoludzki topór), Zogniskowanie broni (krasnoludzki topór), Specjalizacja w broni (krasnoludzki topór)
Zdolności czaropodobne: ciemność, ogień faerie 1/dzień. Poziom rzucającego 6.
Czary barda na dzień: 4/1, poziom rzucającego 2. ST 13 + poziom czaru.
Czary znane: 0 – dłoń maga, odporność, oszołomienie, światło, pomniejsze przebranie [Mag]; 1 – leczenie lekkich ran, zauroczenie osoby.
Ekwipunek: koszulka kolcza +2, pierścień ochrony +1, krasnoludzki topór +2, płaszcz odporności +2, eliksir ukrywania, eliksir miłości, eliksir leczenia lekkich ran x2, 20 sz.
Region: ‘Bergin Natha’
Bóstwo: Ghaunadaur


Nota: Zmienni z założenia są rasą rzadką. Są pomyślani jako potężna rasa Podmroku, ustępująca tylko illithidom, ale nie nazbyt silna.
Mam jeszcze pomysł na atut pozwalający ‘Bergin Nathan’ 8. poziomu wzwyż przejmować niektóre zdolności stworzeń, w które się przemieniają, ale nie wiem jak to zrobić.
Ostatnio zmieniony ndz gru 14, 2008 5:16 pm przez Zireael, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

ndz gru 14, 2008 11:16 am

Brak uwag? Szczególnie mi na nich zależy bo to moja pierwsza próba tworzenia ras. A zanim wykorzystam gdzieś Zmiennych chcę wiedzieć czy to ma "ręce i nogi".
 
Awatar użytkownika
Namrasit
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2089
Rejestracja: ndz maja 21, 2006 11:12 pm

ndz gru 14, 2008 12:40 pm

Hmm tak na szybko preczytane, wiec wytknę to co mi sie w oczy rzuciło :P.

1. Rozpisałbym to jednak na podrasy: smokowate, sukkubiast i inne (jak jeszcze jakieś inne są) i w zależnosci od nich pozmieniał zdolności. Obecnie to nie wiem w sumie jak takie coś dokładnie wygląda (jak drow? po takiem eksperymencie?)

2. Dziwna kolejność opisów. Najpierw coś o rasie, potem nagle wieku, potema fabule. Poszereguj to jakoś najlepiej standardowo :).

3. Mechanika:
Czemu zmiana kształtów daje premię do przeszukiwania?
Dziwne ograniczenie zmienności, na pewno nie na EPP+4, sądzę że można zmienić na zdolność analogiczną do przekształcania siebie (tyle że wtedy zblizamy się bardzo do doppelangera), lub np dać ograniczenie 1 forma/KW
W dnd charyzma nie odzwierciegla urody (patrz lisz)
Odporności można by uzależnić od podras.
Nie daje sie widzenia w słabym świetle i widzenia w ciemności jednocześnie.
Atuty są strasznie niezrównowarzone (OC vs ciemność raz/dziennie?)
Lepiej odrazu wkomponować je w podrasy. OC dałbym każdej (a potem można się zastranawiać jak to wpłynie na epp).

Co do przemian poogladaj klasy prestizowe dla druidów, może tam znajdziesz coś pomocnego.

Jak narazie praca taka sobie, chaotyczna, i mi osobiście jakoś do gustu nie przypadła. Ale zawsze masz szansę to zmienić. 3.5/6

Nie pisz dwóch postów pod sobą :P
 
Awatar użytkownika
Chochliczek
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 178
Rejestracja: pn lis 10, 2008 9:55 pm

ndz gru 14, 2008 2:21 pm

Ech widzisz, nawbijałbym ci, ale Namrasit mnie uprzedził [uwagi mam podobne]; zrób to co powiedział i jeszcze dodaj Bold w odpowiednich miejscach a w innych kursywę, żeby się łatwiej czytało.
Jak dla mnie rasa nie dość, że niezbyt ciekawa, to jeszcze niezbyt dobrze zrealizowana. 2+ albo 3- w szkolnej skali oceniania.
 
Awatar użytkownika
Zireael
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3534
Rejestracja: wt maja 24, 2005 3:11 pm

ndz gru 14, 2008 5:05 pm

Przy kolejności opisów wzorowałam się na Rasach Faerunu bo nic innego o rasach nie mam :( . Smaczki stylistyczne mogę zaraz wprowadzić.
Babol z Przeszukiwaniem usunęłam. Miało być Przebieranie, tylko mi się coś pomerdało przy przepisywaniu notatek...
A specjalnie nie chcę wprowadzać kilku podras, tylko drobne zdolności dla każdego odłamu.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość