Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
avatar86
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 358
Rejestracja: sob paź 02, 2010 7:08 pm

Zombie Deck-i // Archetypy

czw lis 18, 2010 4:58 pm

Obrazek


Za oknem strasznie brzydka i ponura pogoda. Mgła przez którą nie widać nic prócz własnego czubka nosa, do tego co dziwne pada deszcz.
I w tak ponury dzień jak dziś (taki klimatyczny) od razu nasunął mi się kolejny temacik. A mianowicie ……..no właśnie mała zagadka(nie kojarzyć z tytułem :mrgreen: ) co żyje we mgle, bagnie, mroku i w ogóle w samych okropieństwach?

Oczywiście ZOMBIE i o nich właśnie dziś będzie artykuł. Jakie decki z nich składamy, co warto jeszcze włożyć i jakie są techniki grania nimi. Jako że jestem fanem decków tribalowych i sam osobiście mam złożonego już „dziadka” Zombie chciał bym się z wami podzielić moimi spostrzeżeniami.
Dlaczego akurat zombiaki? Uważam że jako deck tribalowy ma najwięcej możliwości, są łatwe do opanowania i bardzo łatwo je przerobić na coś innego.

Żeby łatwiej i przyjemniej się czytało postanowiłem podzielić artykuł na trzy części.
Zacznijmy od opisu poszczególnych niektórych ważniejszych kart.

CZĘŚĆ „I” KARTY

LĄDY
W każdym decku podstawą są landy także i w deckach tribalowych, no może w mniejszym stopniu, ale ważne są.



NAPÓR
Kreatury które mają za zadanie bardzo szybko zajechać przeciwnika. Najszybciej jak to możliwe czasem nie zważając na obrażenia, które zadadzą tobie.




ZOMBIE DISCARD
Karty które pozwalają na wyrzucenie karty z ręki. Do różnych archetypów.




OFIARA
Karty pozwalające na poświęcenie własnego stworzenia aby dopakować inną. Typowe dla Zombiaków



GRABARZE
Jak na zombiaków przystało raczej nie umierają zbyt szybko……można zrobić przecież z nich RECYCLING



USUWANIE INNYCH KREATUR

Zombiaki przeznaczone to niszczenia innych stworzeń



REDUKTORZY ŻYCIA
Karty które mogą zmienić nasze i przeciwnika życie bezpośrednio.


BAŁAGAN NA RĘCE

Po prostu lekki cardadventage.



PRODUCENCI TOKENÓW

„Maszyny” produkujące hordy tokenów.



LORDOWIE

Lordowie Zombi dają wszystkim naszym zombie jakieś bonusy a ciekawostka to taka że wśród Lordów z decków tribalowych Lordów Zombie jest najwięcej.


KARTY WSPOMAGAJĄCE

Kopie kart które wspomagają nasz deck zombie.



I tym oto sposobem dobrnęliśmy do końca części pierwszej.

CZĘŚĆ „II” DECKI ARCHETYPY

Tak naprawdę istnieje mnóstwo archetypów na tworzenie decków opartych na zombiakach. Ja natomiast chciał bym pokazać kilka z nich (te co znam, miałem lub chciał bym mieć…)

ZOMBIE BRIDGE

// LANDS (18)
04 Bloodstained Mire
04 Blood Crypt
10 Swamp

// CREATURES (20)
04 Putrid Imp
04 Carrion Feeder
04 Festering Goblin
04 Gempalm Polluter
04 Undead Warchief
// SUPPORT (22)
04 Dark Ritual
04 Cabal Therapy
04 Zombie Infestation
04 Bridge from Below
04 Dread Return
02 Anger

ZOMBIES OF ROT

// LANDS (20)
03 Unholy Grotto
01 Urborg, Tomb of Yawgmoth
04 Barren Moor
12 Swamp

// CREATURES (20)
04 Carnophage
04 Sarcomancy
04 Maggot Carrier
04 Shepherd of Rot
04 Gempalm Polluter
// SUPPORT (20)
04 Dark Ritual
04 Duress
04 Night's Whisper
04 Terror
02 Kaervek's Spite
02 Consume Spirit

ZOMBIES DEFILED
/
/ LANDS (20)
04 Barren Moor
02 Unholy Grotto
01 Urborg, Tomb of Yawgmoth
13 Swamp

// CREATURES (20)
04 Putrid Imp
04 Twisted Abomination
04 Noxious Ghoul
04 Undead Warchief
04 Balthor the Defiled
// SUPPORT (20)
04 Duress
04 Exhume
04 Zombie Infestation
04 Buried Alive
04 Ghastly Demise

HEIR OF ZOMBIES

// LANDS (22)
01 Urborg, Tomb of Yawgmoth
03 Unholy Grotto
04 Barren Moor
14 Swamp

// CREATURES (24)
03 Carrion Feeder
04 Gravedigger
04 Twisted Abomination
04 Lord of the Undead
04 Korlash, Heir to Blackblade
03 Zombie Trailblazer
02 Fleshbag Marauder
// SUPPORT (14)
04 Duress
04 Nameless Inversion
03 Buried Alive
03 Corrupt

SUICIDAL ZOMBIES

// LANDS (21)
04 Bloodstained Mire
04 Mutavault
03 Urborg, Tomb of Yawgmoth
10 Swamp

// CREATURES (23)
04 Carnophage
04 Sarcomancy
04 Wretched Anurid
04 Rotting Giant
04 Gempalm Polluter
03 Zombie Master
// SUPPORT (16)
04 Dark Ritual
04 AEther Vial
04 Snuff Out
04 Sign in Blood

LORD OF THE ZOMBIES

// LANDS (22)
03 Unholy Grotto
02 Urborg, Tomb of Yawgmoth
17 Swamp

// CREATURES (30)
04 Carrion Feeder
04 Festering Goblin
04 Stromgald Crusader
04 Lord of the Undead
04 Undead Warchief
03 Gempalm Polluter
03 Zombie Master
02 Graveborn Muse
02 Fleshbag Marauder
// SUPPORT (08)
04 Duress
04 Nameless Inversion

ZOMBIE MADNESS

//LANDS (20)
03 Unholy Grotto
02 Urborg, Tomb of Yawgmoth
15 Swamps

// CREATURES (20)
04 Putrid Imp
04 Carrion Feeder
04 Skirk Ridge Exhumer
04 Grave Scrabbler
04 Brain Gorgers
// SUPPORT (20)
04 Dark Withering
04 Psychotic Episode
04 Call to the Netherworld
04 Dark Ritual
04 Zombie Infestation

GRIXIS ZOMBIES

//LANDS (20)
04 Crumbling Necropolis
04 Grixis Panorama
01 Island
04 Mountain
07 Swamp

// CREATURES (24)
01 Anathemancer
03 Dreadwing
04 Dregscape Zombie
04 Rotting Rats
04 Shambling Remains
04 Death Baron
04 Viscera Dragger
// SUPPORT (16)
04 Countersquall
04 Terminate
04 Blightning
04 Grixis Charm

Oczywiście są to tylko przykłady które są dosyć solidne ale wedle własnych potrzeb można je ulepszyć. Dodając lub ujmując niektóre z kart.

CZĘŚĆ „III” KILKA SŁÓW OD AUTORA


Uff i tym oto sposobem dobrnęliśmy to końca. Na zakończenie chciał bym jeszcze powiedzieć, że deck TRIBAL ZOMBIE daję naprawdę dużo fanu z gry. W turniejowym Legacy raczej nie grają chociaż testując niektóre z nich na internetowej grze gdzie nie ma żadnych ograniczeń co do składania innych deków dają sobie radę. Ba, z niektórymi TOP Deckami po prostu grają szablonowo i ciężko je zatrzymać (oczywiście są wyjątki).

Karty jakiej najbardziej się boję grając Zombiakami to Redlic of Progenitus i Chalice of the void .Bardzo potrafią nam zepsuć całą zabawę. Jak przypomnę sobie jeszcze jakąś inną to oczywiście podam.

Cały artykuł został „napisany” dzięki własnym obserwacją i dobrze zaopatrzonego zasobu Internetu (fora zagraniczne, strony tematyczne, statystyki, i wszelkiego rodzaju artykuły związane z MTG, tłumaczenia).
Ale nie powstał by napewno gdyby nie moja żona która ostatnimi czasy jest bardzo dla mnie wyrozumiała jeżeli chodzi o Forum i Magica któremu poświęcam dość sporo czasu.

Hmmm albo mam „jakieś chorubsko” o którym ja nie wiem a ona wie albo ………..?
Wolę się nie domyślać :mrgreen:
 
Awatar użytkownika
Noth
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 241
Rejestracja: wt gru 21, 2004 10:22 am

Zombie Deck-i // Archetypy

czw lis 18, 2010 5:10 pm

O fajnie. Ja właśnie złożyłem sobie zombie na MODO i podpowiedziałeś mi kilka kart. Dzięki.
Ostatnio zmieniony czw lis 18, 2010 5:10 pm przez Noth, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Gizmoo
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1195
Rejestracja: sob mar 07, 2009 1:26 am

Re: Zombie Deck-i // Archetypy

pt lis 19, 2010 12:46 am

Świetny art i znakomita rozkmina zombie decków. Sam planowałem kiedyś złożyć podobny deck, sęk w tym, że o ile dobre zombiaki pojawiają się do czasu do czasu, o tyle kart wspierających ten tribal nieco brakuje...

Gdyby pojawiły się kartoniki pokroju Feast of Blood, czy Urge to Feed, to może wreszcie ten tribal zaczął by być podstawą do poważnej, turniejowej konstrukcji. Bo póki co, moim zdaniem, składać ten tribal można wyłącznie for fun. Co nie zmienia faktu, że zombie-talia może być bardzo skuteczna...
 
Awatar użytkownika
Noth
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 241
Rejestracja: wt gru 21, 2004 10:22 am

Re: Zombie Deck-i // Archetypy

pt lis 19, 2010 8:50 am

Mój deck daje rade (ale gram na MODO i meta jest bardzo losowe, ale większość talii jest nieodporna na mocny napór). Choć brakuje trample. Ale zabawa z gry przednia.
Ostatnio zmieniony pt lis 19, 2010 8:51 am przez Noth, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
avatar86
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 358
Rejestracja: sob paź 02, 2010 7:08 pm

Zombie Deck-i // Archetypy

pt lis 19, 2010 12:39 pm

Wczoraj stoczyłem 12 meczy z różnymi deckami 10-2 da mojego zombie. Dwie przegrałem tylko z takim combo Managra of Corondor z karakas i the tabernacle at pendrell vale.Dla tego wywaliłem 4xswamp i wsadziłem 4xWasteland. Zobaczymy teraz.
Noth pisze:
Mój deck daje rade (ale gram na MODO i meta jest bardzo losowe, ale większość talii jest nieodporna na mocny napór). Choć brakuje trample. Ale zabawa z gry przednia.

Przedstaw rozpiske zobaczymy
Ostatnio zmieniony pt lis 19, 2010 5:09 pm przez avatar86, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
Noth
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 241
Rejestracja: wt gru 21, 2004 10:22 am

Zombie Deck-i // Archetypy

wt lis 23, 2010 7:22 pm

Aether Vial x 4
Carnophage x 4
Cemetery Reaper x 4
Dark Ritual x4
Death Baron x 4
Graveborn Muse x 2
Korlash, Heir to blackblade x 4
Lord of the undead x 4
Withered Wretch x 4
Undead warchief x 4

Reszta swampy. Jak na casualowy deck aż dziw bierze, że można nim aż tyle wygrywać.
Ostatnio zmieniony wt lis 23, 2010 7:23 pm przez Noth, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Awatar użytkownika
avatar86
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 358
Rejestracja: sob paź 02, 2010 7:08 pm

Zombie Deck-i // Archetypy

wt lis 23, 2010 10:38 pm

Bardzo podobną rozpiską gram aktualnie ale zamiast 4x Lord of the undead zamienić na 2x Zombie master
Noth pisze:
Reszta swampy. Jak na casualowy deck aż dziw bierze, że można nim aż tyle wygrywać.

To prawda deck jest tani i naprawdę gra, a jak podejdą karty to daje sobie rade nawet z Top10 prawdziwego legacy. Wiem to bo często gram właśnie tą rozpiską na wizzie. :mrgreen:
 
Awatar użytkownika
Noth
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 241
Rejestracja: wt gru 21, 2004 10:22 am

Zombie Deck-i // Archetypy

wt lis 23, 2010 11:53 pm

Tylko, że Mastera nie ma na MODO teraz ma wyjść w ME IV. A Lord of the Undead fajnie się kombi z fiolkami i Korlashem. Moze za Warchiefa by wszedl.
 
Awatar użytkownika
avatar86
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 358
Rejestracja: sob paź 02, 2010 7:08 pm

Zombie Deck-i // Archetypy

śr lis 24, 2010 1:48 pm

Koszt mana jest taki sam jak lorda undead wiec z fiolkami kombi się tak samo:-)
korlash jest owszem dobry ale jakoś na nich nie gram, może dla tego że przeważnie na stole mam 3-4 swampy więc kozaka z niego nie zrobię. A żeby podeszły 2 na użycie umiejki to za dużo czasu schodzi. Tym bardziej że deck nie należy do najszybszych średnio zaczyna działać w 3-4 turze. Więc jak na legacy to jest wolny jak żółw.
 
Awatar użytkownika
27383
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 3267
Rejestracja: śr sie 01, 2007 5:44 pm

Zombie Deck-i // Archetypy

śr lis 24, 2010 1:55 pm

Temat bardzo przydatny, więc przykleiłem i przeniosłem do odpowiedniego działu :)
 
Awatar użytkownika
Noth
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 241
Rejestracja: wt gru 21, 2004 10:22 am

Zombie Deck-i // Archetypy

śr lis 24, 2010 11:49 pm

Z kombieniem się z fiolką miałem na myśli, że to co lord wraca z grave fiolka wkłada od razu do gry (bardzo finezyjne). Z drugiej strony regeneracja to dobra sprawa. Ja nie gram w Legacy tylko w Classic i casualowo 3-4 tura daje rade. Zreszta ja ten deck zrobilem wylacznie dla klimatu nacierania kupą wypakowanych zombie, i niczego sie po nim nie spodziewalem i dlatego mnie milo zaskoczyl. A korlash z lordami na stole jest wypasiony nawet przy 4 swampach. Wiadomo ze z innymi tribalowymi deckami z legacy to nie mamy szans (merfolki i gobliny robia ze mna co chca nie mowiac o innych topowych taliach z legacy). Ogolnie monokolory maja kiepsko w legacy, szczegolnie ze moja rozpiska nie robi nic poza wykladaniem zombie, nie mowiac o czyms takim jak odpowiedz na zagrywke przeciwnika (pauperowe gobliny sa bardziej skomplikowane). Ale taki byl plan :), zombie nie naleza do najmadrzejszych stworzen a jak na casual do talia smiga niezle, a na MODO ludzie maja dziwaczne konstrukcje, ktore czesto potrzebuja wiecej czasu a nie maja mass removalu. Dla mnie najwazniejsze ze mam duzo radochy. Ale pokombinuje inne rozpiski, zeby zombie byly bardziej finezyjne, bo strategia mojego decku sprowadza sie do mowienia BRAAAAAAINS i atakowania.
Ostatnio zmieniony czw lis 25, 2010 12:04 am przez Noth, łącznie zmieniany 5 razy.
Powód:
 
Awatar użytkownika
avatar86
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 358
Rejestracja: sob paź 02, 2010 7:08 pm

Zombie Deck-i // Archetypy

czw lis 25, 2010 8:18 pm

Noth pisze:
szczegolnie ze moja rozpiska nie robi nic poza wykladaniem zombie, nie mowiac o czyms takim jak odpowiedz na zagrywke przeciwnika (pauperowe gobliny sa bardziej skomplikowane)

Nie przejmuj się mam złożonego goblina legacy i też nic nie robi tylko się "wykłada" tyle tylko że szybciej bo tańsze jest mana cost :mrgreen: więc goblony i zombiaki są do siebie bardzo podobne i oboje rozumy nie mają (no może poza squee) :mrgreen:
Noth pisze:
Dla mnie najwazniejsze ze mam duzo radochy.

A ile mam radochy jak podejdą karty i złoje dupe top 10 :mrgreen:
Podsumowując zombie deck warto mieć do nie jest drogi , skomplikowany, i bardzo łatwo się nim gra.
 
Awatar użytkownika
Noth
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 241
Rejestracja: wt gru 21, 2004 10:22 am

Zombie Deck-i // Archetypy

czw lis 25, 2010 11:37 pm

Ależ ja się nie przejmuje :D.
 
Awatar użytkownika
avatar86
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 358
Rejestracja: sob paź 02, 2010 7:08 pm

Zombie Deck-i // Archetypy

czw lut 03, 2011 2:13 pm

Po intensywnym myśleniu i milionach obliczeniach skleciłem wreszcie działającego zombiaka.
Oczywiście nie jest to jedyna i ostateczna wersja bo tak naprawdę można po niewielkim liftingu deck przerobić na innego zombiaka, który również będzie w miare grał.

Składając deck chciałem uwzględnić jak najwięcej możliwych win condition z jednoczesnym szybkim naporem zombiaków.
Fetche tak jak we wcześniejszej rozpisce myślę że są dobre bo odsysają karty w tym przypadku 8kart.

Możliwe winy:
1. Tradycyjne zajechanie przeciwnika hordami zombie
2. Combo Urborg, Tomb of Yawgmoth+Zombie Master lub Zombie Trailblaizer
3. Umezawa's Jitte + jakiś zombiak
4. Dobicie przeciwnika Sign in Blood lub za pomocą Gempalm Polluter

Deck ze względu na 4x AEther Vial i 4x Dark Ritual jest dość szybki. W pierwszej turze mamy możliwość wystawić czasem jakieś 3 dropy lub lorda.
W tej rozpisce AEther Vial są nie ocenione bo co ture wystawiamy zombiaki x2
Myślę że udało mi się wreszcie złożyć coś sensownego co nie będzie się zacinać i jakoś gra.

ZOMBIE AVATAR

// LANDS
4x Bloodstained Mire
3x Mutavault to też zombiak jak by nie było
3x Urborg, Tomb of Yawgmoth
9x Swamp

// CREATURES
4x Carnophage
4x Carrion Feeder
4x Festering Goblin -1/-1 w jakąś kritkę czasem zabija
3x Dregscape Zombie 2x możemy go wystawić
2x Gempalm Polluter
3x Zombie Master obowiązkowo do comba z Urborg, Tomb of Yawgmoth
2x Fleshbag Marauder zawsze to jakieś niszczenie obrony wroga
4x Death Baron moim zdaniem obowiązkowy lord ze względu na dopak i przydatną umiejkę
1x Zombie Trailblaizer
1x Lord of the Undead

// SUPPORT
4x Dark Ritual
4x AEther Vial
3x Sign in Blood
2x Umezawa's Jitte

Tak bym to widział. Nie wiem jak wy ale wydaję mi się że całkiem z sensem.
Co do kredensa to mamy pełną gamę kart pasujących więc w zależności od meta możemy powkładać teoretycznie coś przeciwko każdej talii.
 
Awatar użytkownika
avatar86
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 358
Rejestracja: sob paź 02, 2010 7:08 pm

Zombie Deck-i // Archetypy

sob wrz 03, 2011 10:52 pm

Obrazek

Coś nowego do Zombiaków
 
Awatar użytkownika
Zephyel
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2230
Rejestracja: pt maja 01, 2009 10:12 pm

Zombie Deck-i // Archetypy

ndz wrz 04, 2011 9:12 pm

Fajne i tanie, do tego doszedl jeszcze ostatnio ten niebieski enchant, który daje mozliwośc zagrywania zombie za free :)
 
Awatar użytkownika
avatar86
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 358
Rejestracja: sob paź 02, 2010 7:08 pm

Zombie Deck-i // Archetypy

sob paź 08, 2011 11:30 am

Witam wszystkich zombiaków :E :E :E

Ponieważ miałem swego czasu złożony deck zombiaki ale do Legacy i nic nim szczególnego nie ugrałem postanowiłem przenieść jego mega skilla na Paupera :razz:

Rozpiska na pierwszy rzut oka nie jest specjalna, ale w grze nawet to się kręci. Sens tego deczywa polega standardowo na szybkim wysypie zombiaków najlepiej za pomocą pierwszo-turowego rituala. Następnie dziabiemy czym sie da (gramy agresywnie) a jak nam już padną typki wystawiamy Ghula (główny finisher) i dziabiemy dalej. Następnie wskrzeszmy zombiaki z grobu za pomocą Uneartha i dalej dziabiemy...... :E

Deck prymitywny jak cep ale naprawdę działa. Zombiaki wspomagane przez point remowal czy dopak ze strony Unholy Strength dają radę. Do tego zombiaki praktycznie się nam nie "kończą" bo zawsze można je wskrzesić czu użyć umiejki uneartha lub karty Unearth.
Dodatkowym winconditon może być użycie Shepherd of Rot Gempalm Polluter jako dobicie przeciwnika.

16 Swamp
4 Barren Moor

2 Shepherd of Rot
2 Gempalm Polluter
4 Dregscape Zombie
4 Carrion Feeder
2 Nantuko Husk
4 Carnophage
4 festering goblin
3 barrow ghoul

4 dark ritual
2 diabolic edict
2 Snuff Out
1 Doom Blade
2 Ghoulcaller`s Chant
4 Unearth


Oczywiście zachęcam do dyskusji by stworzyć naprawdę dobry deck do Legacy Pauper.
 
8714
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 42
Rejestracja: ndz paź 02, 2011 6:18 pm

Zombie Deck-i // Archetypy

ndz paź 09, 2011 2:39 pm

Innistrad przyniósł ci przynajmniej dwie porządne karty do zombiaków, tj:
Diregraf Ghoul
Unbreathing Horde
które mogłyby znacząco pomóc twojemu deckowi z Legacy, mógłbyś go z nimi potestować jak chcesz.


Co do Paupera nie nasuwa mi się żaden pomysł, nie wiem tylko czemu wymieniłeś Unholy Strenght, skoro nie ma go w rozpisce. Ewentualnie splash niebieskiego dla kontr, Grixis Grimblade i Stitched Drake, ale wówczas ten deck raczej straci niż zyska, tak mi się przynajmniej wydaje.

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość