Witam.
Jestem na forum nowy, a w D&D Mistrzem Gry i tworzę właśnie klasę prestiżową: Zwiadowcę, inspirowaną taką właśnie postacią z książki "Zwiadowcy" J. Flanagana. Obawiam się, że klasa obecnie może być trochę (a nawet mocno) przepakowana, więc prosiłbym o wskazanie mi elementów, które powinienem w niej poprawić.
Fabularnie
Zwiadowcy to członkowie organizacji zwanej Zakonem, zrzeszającej jednych z najlepszych na świecie ekspertów w sztuce łucznictwa, szpiegostwa czy skrytobójczej walki wręcz. Znani są ze swej wyjątkowej neutralności, niemal niezrównanych umiejętności skradania się oraz łucznictwa. Aby zostać przyjętych w ich szeregi, trzeba wykazać się ponadprzeciętnymi umiejętnościami i talentem. Między sobą prawie wszyscy zwiadowcy są równi sobie, a organizacją zarządza wąska grupa weteranów i najlepszych mistrzów.
Kość Wytrzymałości: k6
Wymagania:
Charakter: dowolny neutralny
Bazowa premia do ataku: +12
Ciche poruszanie: ranga 10
Nasłuchiwanie: ranga 10
Ukrywanie: ranga 10
Zauważanie: ranga 10
Tajniki dziczy: ranga 7
Zbieranie informacji: ranga 5
Dyplomacja: ranga 5
Atuty: Biegłość w broni (broń prosta i żołnierska), Biegłość w pancerzu (lekki), Oburęczność, Bezpośredni strzał, Tropienie, Zogniskowanie umiejętności (ciche poruszanie lub ukrywanie lub nasłuchiwanie, jedno z podanych).
Specjalne: trening w twierdzy Zakonu trwający 1 rok, zdanie egzaminów, samodzielne wykonanie misji zleconej przez Zakon.
Tabelka (BAB, Rzuty Obronne, Specjalne)
http://imageshack.us/photo/my-images/59/c0oe.png/
Umiejętności klasowe:
Ciche poruszanie (Zr), Dyplomacja (Cha), Czytanie z warg (Int), Nasłuchiwanie (Rzt), Profesja (Rzt), Równowaga (Zr),Rzemiosło (Int), Tajniki dziczy (Rzt), Ukrywanie (Zr), Upadanie (Zr), Skakanie (Zr), Wiedza (natura) (Int), Wspinaczka (S), Wyczucie kierunku (Rzt), Wyzwalanie się (Zr), Zauważanie (Rzt), Zbieranie informacji (Cha), Zastraszanie (Cha).
Punkty umiejętności na poziom: 4+mod. z Int
Właściwości klasowe:
Biegłość w broni i pancerzu: zwiadowca jest biegły w używaniu wszystkich broni prostych i żołnierskich, a także lekkich pancerzy. Zwróć uwagę, że kary z pancerza cięższego niż skórznia odnoszą się do testów umiejętności Ciche poruszanie, Kradzież kieszonkowa, Równowaga, Skakanie, Ukrywanie, Upadanie, Wspinaczka i Wyzwalanie się. Także test Pływania ponosi karę -1 za każde 2,5 kilograma noszonego pancerza lub ekwipunku.
Zabójcze strzały: począwszy od 1. Poziomu, wszystkie strzały zwiadowcy mają premię odpowiednią premię z usprawnienia równą: poziom zwiadowcy/2, wynik zaokrąglany w górę.
Snajper: zwiadowca nie otrzymuje żadnych kar do testów ataku bronią dystansową na drugim przyroście zasięgu.
Członek Zakonu: jako członek Zakonu, możesz w jego twierdzy kupić niektóre rzadkie towary, takie jak mistrzowskie łuki, mistrzowską broń krótką, mistrzowskie strzały, specjalnie wyszkolone wierzchowce i inne niepospolite towary.
Ekwipunek Zakonu: jako początkujący zwiadowca, otrzymujesz od Zakonu zestaw przedmiotów przydatnych zwiadowcom: peleryna maskująca (+4 do testów Ukrywania), mistrzowski łuk refleksyjny (do wyboru długi lub krótki), mistrzowski miecz krótki, mistrzowski sztylet, tłuk, kołczan z mistrzowskimi strzałami (20).
Wyjątkowy wierzchowiec: zwiadowcy będący dłuższy czas członkami Zakonu otrzymują specjalnie wyszkolonego wierzchowca (lekki koń) przystosowanego odpowiednio do walki (łatwo go kontrolować w bitwie); rozróżnia on komendy głosowe „stój”, „cisza”, „naprzód”, „uciekaj”, „czekaj”, a także ostrzega jeźdźca o zagrożeniu (test Nasłuchiwania).
Symbol: dwie przecinające się strzały to symbol Zakonu- materiał, z którego jest on wykonany (brąz, srebro, złoto) pokazuje pozycję danego zwiadowcy w organizacji. Amulet ten daje premię z morale (zależnie od materiału) +2/+4/+6 do testów Dyplomacji, Zastraszania i Zbierania informacji, która działa tylko wtedy kiedy: zwiadowca pokaże symbol istocie, wobec której wykonywany jest test; drugim warunkiem jest rozpoznawanie Zakonu przez daną istotę.
Ukradkowy atak: jeżeli zwiadowca ma okazję zaatakować przeciwnika, który nie może się bronić, potrafi trafić w punkt witalny i zadać duże obrażenia. W zasadzie zawsze, kiedy cel pozbawiony jest premii ze Zręczności do KP (niezależnie od tego, czy w ogóle ma premię za Zręczność, czy nie), albo przy flankowaniu przeciwnika atak łotrzyka wyrządza dodatkowe obrażenia. Dodatkowe obrażenia to 1k6 na drugim poziomie i dodatkowe 1k6 co dwa następne poziomy. Jeśli zwiadowcy uda się atak krytyczny za pomocą ukradkowego ataku, dodatkowe obrażenia nie mnożą się. Ataki na dystans mogą zaliczać się do ukradkowych ataków tylko wtedy, gdy cel znajduje się w odległości do 9 m. Zwiadowca nie może zaatakować ukradkiem stworzenia odpornego na trafienia krytyczne i takiego, którego anatomia nie jest dostrzegalna na pierwszy rzut oka (np. konstrukty, śluzy,
Atut premiowy: pozwala wybrać dodatkowy atut z listy atutów premiowych zwiadowcy.
Uchylanie: jeśli zwiadowca wykona udany rzut obronny przeciwko atakowi, który normalnie przy udanym rzucie obronnym wyrządza połowę szkody (takim jak kula ognista), nie odnosi obrażeń. Uchylanie może być użyte tylko wtedy, gdy zwiadowca nosi lekki pancerz lub nie nosi żadnego. Jest to umiejętność nadzwyczajna.
Weteran Zakonu: zwiadowca jest jednym z najlepiej wyszkolonych i posiadających największe doświadczenie członków Zakonu, należy do elity wśród zwiadowców. Jego sława i pozycja pozwalają mu rozkazywać niższym stopniem zwiadowcom, a ponadto z czasem zwiadowca może zostać Mistrzem Zakonu (epickie przeznaczenie).
Atuty premiowe zwiadowcy
Atak z doskoku, Bieg, Błyskawiczny refleks, Czujność, Daleki strzał, Konne łucznictwo, Walka dwoma rodzajami broni, Poprawiona inicjatywa, Poprawione trafienie krytyczne (broń premiowa zwiadowcy), Precyzyjny strzał, Ruchliwość, Strzał w biegu, Szybki strzał, Szybkie wyciągnięcie broni, Uniki, Zogniskowanie umiejętności (umiejętność klasowa zwiadowcy), Zogniskowanie broni (broń premiowa zwiadowcy).
Bronie premiowe zwiadowcy
Sztylet, miecz krótki, łuk krótki, łuk długi, tłuk.
EDIT: wprowadziłem szereg zmian i poprawek, za chwilę poprawię tabelkę.
EDIT 2: zmieniłem tabelkę.