Zrodzony z fantastyki

 
Morgai
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: sob lip 13, 2013 10:32 pm

[3.0/3.5] Zwiadowca

sob lip 13, 2013 10:44 pm

Witam.
Jestem na forum nowy, a w D&D Mistrzem Gry i tworzę właśnie klasę prestiżową: Zwiadowcę, inspirowaną taką właśnie postacią z książki "Zwiadowcy" J. Flanagana. Obawiam się, że klasa obecnie może być trochę (a nawet mocno) przepakowana, więc prosiłbym o wskazanie mi elementów, które powinienem w niej poprawić.


Fabularnie

Zwiadowcy to członkowie organizacji zwanej Zakonem, zrzeszającej jednych z najlepszych na świecie ekspertów w sztuce łucznictwa, szpiegostwa czy skrytobójczej walki wręcz. Znani są ze swej wyjątkowej neutralności, niemal niezrównanych umiejętności skradania się oraz łucznictwa. Aby zostać przyjętych w ich szeregi, trzeba wykazać się ponadprzeciętnymi umiejętnościami i talentem. Między sobą prawie wszyscy zwiadowcy są równi sobie, a organizacją zarządza wąska grupa weteranów i najlepszych mistrzów.
Kość Wytrzymałości: k6

Wymagania:
Charakter: dowolny neutralny
Bazowa premia do ataku: +12
Ciche poruszanie: ranga 10
Nasłuchiwanie: ranga 10
Ukrywanie: ranga 10
Zauważanie: ranga 10
Tajniki dziczy: ranga 7
Zbieranie informacji: ranga 5
Dyplomacja: ranga 5
Atuty: Biegłość w broni (broń prosta i żołnierska), Biegłość w pancerzu (lekki), Oburęczność, Bezpośredni strzał, Tropienie, Zogniskowanie umiejętności (ciche poruszanie lub ukrywanie lub nasłuchiwanie, jedno z podanych).
Specjalne: trening w twierdzy Zakonu trwający 1 rok, zdanie egzaminów, samodzielne wykonanie misji zleconej przez Zakon.

Tabelka (BAB, Rzuty Obronne, Specjalne)
http://imageshack.us/photo/my-images/59/c0oe.png/

Umiejętności klasowe:
Ciche poruszanie (Zr), Dyplomacja (Cha), Czytanie z warg (Int), Nasłuchiwanie (Rzt), Profesja (Rzt), Równowaga (Zr),Rzemiosło (Int), Tajniki dziczy (Rzt), Ukrywanie (Zr), Upadanie (Zr), Skakanie (Zr), Wiedza (natura) (Int), Wspinaczka (S), Wyczucie kierunku (Rzt), Wyzwalanie się (Zr), Zauważanie (Rzt), Zbieranie informacji (Cha), Zastraszanie (Cha).

Punkty umiejętności na poziom: 4+mod. z Int

Właściwości klasowe:
Biegłość w broni i pancerzu: zwiadowca jest biegły w używaniu wszystkich broni prostych i żołnierskich, a także lekkich pancerzy. Zwróć uwagę, że kary z pancerza cięższego niż skórznia odnoszą się do testów umiejętności Ciche poruszanie, Kradzież kieszonkowa, Równowaga, Skakanie, Ukrywanie, Upadanie, Wspinaczka i Wyzwalanie się. Także test Pływania ponosi karę -1 za każde 2,5 kilograma noszonego pancerza lub ekwipunku.
Zabójcze strzały: począwszy od 1. Poziomu, wszystkie strzały zwiadowcy mają premię odpowiednią premię z usprawnienia równą: poziom zwiadowcy/2, wynik zaokrąglany w górę.
Snajper: zwiadowca nie otrzymuje żadnych kar do testów ataku bronią dystansową na drugim przyroście zasięgu.
Członek Zakonu: jako członek Zakonu, możesz w jego twierdzy kupić niektóre rzadkie towary, takie jak mistrzowskie łuki, mistrzowską broń krótką, mistrzowskie strzały, specjalnie wyszkolone wierzchowce i inne niepospolite towary.
Ekwipunek Zakonu: jako początkujący zwiadowca, otrzymujesz od Zakonu zestaw przedmiotów przydatnych zwiadowcom: peleryna maskująca (+4 do testów Ukrywania), mistrzowski łuk refleksyjny (do wyboru długi lub krótki), mistrzowski miecz krótki, mistrzowski sztylet, tłuk, kołczan z mistrzowskimi strzałami (20).
Wyjątkowy wierzchowiec: zwiadowcy będący dłuższy czas członkami Zakonu otrzymują specjalnie wyszkolonego wierzchowca (lekki koń) przystosowanego odpowiednio do walki (łatwo go kontrolować w bitwie); rozróżnia on komendy głosowe „stój”, „cisza”, „naprzód”, „uciekaj”, „czekaj”, a także ostrzega jeźdźca o zagrożeniu (test Nasłuchiwania).
Symbol: dwie przecinające się strzały to symbol Zakonu- materiał, z którego jest on wykonany (brąz, srebro, złoto) pokazuje pozycję danego zwiadowcy w organizacji. Amulet ten daje premię z morale (zależnie od materiału) +2/+4/+6 do testów Dyplomacji, Zastraszania i Zbierania informacji, która działa tylko wtedy kiedy: zwiadowca pokaże symbol istocie, wobec której wykonywany jest test; drugim warunkiem jest rozpoznawanie Zakonu przez daną istotę.
Ukradkowy atak: jeżeli zwiadowca ma okazję zaatakować przeciwnika, który nie może się bronić, potrafi trafić w punkt witalny i zadać duże obrażenia. W zasadzie zawsze, kiedy cel pozbawiony jest premii ze Zręczności do KP (niezależnie od tego, czy w ogóle ma premię za Zręczność, czy nie), albo przy flankowaniu przeciwnika atak łotrzyka wyrządza dodatkowe obrażenia. Dodatkowe obrażenia to 1k6 na drugim poziomie i dodatkowe 1k6 co dwa następne poziomy. Jeśli zwiadowcy uda się atak krytyczny za pomocą ukradkowego ataku, dodatkowe obrażenia nie mnożą się. Ataki na dystans mogą zaliczać się do ukradkowych ataków tylko wtedy, gdy cel znajduje się w odległości do 9 m. Zwiadowca nie może zaatakować ukradkiem stworzenia odpornego na trafienia krytyczne i takiego, którego anatomia nie jest dostrzegalna na pierwszy rzut oka (np. konstrukty, śluzy,
Atut premiowy: pozwala wybrać dodatkowy atut z listy atutów premiowych zwiadowcy.
Uchylanie: jeśli zwiadowca wykona udany rzut obronny przeciwko atakowi, który normalnie przy udanym rzucie obronnym wyrządza połowę szkody (takim jak kula ognista), nie odnosi obrażeń. Uchylanie może być użyte tylko wtedy, gdy zwiadowca nosi lekki pancerz lub nie nosi żadnego. Jest to umiejętność nadzwyczajna.
Weteran Zakonu: zwiadowca jest jednym z najlepiej wyszkolonych i posiadających największe doświadczenie członków Zakonu, należy do elity wśród zwiadowców. Jego sława i pozycja pozwalają mu rozkazywać niższym stopniem zwiadowcom, a ponadto z czasem zwiadowca może zostać Mistrzem Zakonu (epickie przeznaczenie).

Atuty premiowe zwiadowcy
Atak z doskoku, Bieg, Błyskawiczny refleks, Czujność, Daleki strzał, Konne łucznictwo, Walka dwoma rodzajami broni, Poprawiona inicjatywa, Poprawione trafienie krytyczne (broń premiowa zwiadowcy), Precyzyjny strzał, Ruchliwość, Strzał w biegu, Szybki strzał, Szybkie wyciągnięcie broni, Uniki, Zogniskowanie umiejętności (umiejętność klasowa zwiadowcy), Zogniskowanie broni (broń premiowa zwiadowcy).

Bronie premiowe zwiadowcy
Sztylet, miecz krótki, łuk krótki, łuk długi, tłuk.

EDIT: wprowadziłem szereg zmian i poprawek, za chwilę poprawię tabelkę.
EDIT 2: zmieniłem tabelkę.
Ostatnio zmieniony pn lip 15, 2013 6:48 pm przez Morgai, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód:
 
Shillelagh wielder
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 240
Rejestracja: czw lut 12, 2009 10:34 pm

Re: [3.0/3.5] Zwiadowca

ndz lip 14, 2013 2:19 pm

Na początku chcę zaznaczyć że sagi nie czytałem. Za to podręczników do DnD aż nadto. No to zaczynamy... Po pierwsze tabelka nie działa (tzn. link nie działa). Ogarnij html-a :razz:

Morgai pisze:
Wymagania:
Charakter: dowolny neutralny
Bazowa premia do ataku: +12
Ciche poruszanie: ranga 10
Nasłuchiwanie: ranga 10
Ukrywanie: ranga 10
Zauważanie: ranga 10
Tajniki dziczy: ranga 7
Zbieranie informacji: ranga 5
Dyplomacja: ranga 5
Atuty: Biegłość w broni (broń prosta i żołnierska), Biegłość w pancerzu (lekki), Oburęczność, Bezpośredni strzał, Tropienie, Zogniskowanie umiejętności (ciche poruszanie lub ukrywanie lub nasłuchiwanie, jedno z podanych).
Specjalne: trening w twierdzy Zakonu trwający 1 rok, zdanie egzaminów, samodzielne wykonanie misji zleconej przez Zakon.


Wymaganie BaB +12 to strasznie dużo. Może jeśli chodzi Ci o ograniczenie poziomu na którym można wejść na tę prestiżówkę to zwiększ wymagania umiejętności? Np. BaB +7, dwie umiejętności +15, kolejne cztery +12?
Nie wiem czy jest sens wymagać tych wszystkich biegłości w broniach. Jeśli ci zwiadowcy mają krótki miecz i łuk jako ich symbole to może zmienić te biegłości na "Biegłość w broni (krótki miecz i dowolny łuk)"?

Morgai pisze:
Punkty umiejętności na poziom: 2+mod. z Int


Trochę bieda. Jeśli ci zwiadowcy to nie zwyczajni rzeźnicy, to przedałoby im się 4+mod. z Int pkt. umiejętności, nawet kosztem zdolności specjalnych.

Morgai pisze:
Biegłość w broni i pancerzu: broń prosta i żołnierska, pancerze lekkie.


Prestiżówki rzadko dają biegłości w broni. Jak uważasz.

Morgai pisze:
Członek Zakonu: jako członek Zakonu, możesz w jego twierdzy kupić niektóre rzadkie towary, takie jak mistrzowskie łuki, mistrzowską broń krótką, mistrzowskie strzały, wyszkolone wierzchowce.
Ekwipunek Zakonu: jako mający pewne doświadczenie zwiadowca, otrzymujesz od Zakonu zestaw przedmiotów przydatnych zwiadowcom: peleryna maskująca (+4 do testów Ukrywania), łuk refleksyjny (do wyboru długi lub krótki), mistrzowski miecz krótki, mistrzowski sztylet, tłuk, kołczan z mistrzowskimi strzałami (20).
Wyjątkowy wierzchowiec: zwiadowcy będący dłuższy czas członkami Zakonu otrzymują specjalnie wyszkolonego wierzchowca (lekki koń) przystosowanego odpowiednio do walki (łatwo go kontrolować w bitwie); rozróżnia on komendy głosowe „stój”, „cisza”, „naprzód”, „uciekaj”, „czekaj”, a także ostrzega jeźdźca o zagrożeniu (test Nasłuchiwania).


Na takim poziomie zakup takiego sprzętu nie sprawi postaci problemu. Zmieniłbym te zdolności klasowe na coś takiego:
"Ekwipunek Zakonu: jako mający pewne doświadczenie zwiadowca, otrzymujesz od Zakonu (wybrany przez gracza/MG) magiczny przedmiot o wartości nie przekraczającej 2000 sz. Przedmiot ten musi być jakkolwiek przydatny steerotypowemu zwiadowcy"

Morgai pisze:
Symbol: dwie przecinające się strzały to symbol Zakonu- materiał, z którego jest on wykonany (brąz, srebro, złoto) pokazuje pozycję danego zwiadowcy w organizacji. Amulet ten daje premię (zależnie od materiału) +2/+4/+6 do testów Dyplomacji, Zastraszania i Zbierania informacji.

Weteran Zakonu: zwiadowca jest jednym z najlepiej wyszkolonych i posiadających największe doświadczenie członków Zakonu. Jego sława pozwala mu rozkazywać niższym stopniem zwiadowcom, a ponadto z czasem zwiadowca może zostać Mistrzem Zakonu (epickie przeznaczenie).


Fajne bonusy. Dobrze byłoby żeby kolejne (lepsze) symbole dostawać za zasługi dla Zakonu. Należałoby zaznaczyć że ta premia do umiejętności społecznych jest uznaniowa i zależy m.in. od tego gdzie się znajdujesz (czy Zakon jest tu znany?).

Morgai pisze:
Zabójcze strzały: począwszy od 1. Poziomu, wszystkie strzały zwiadowcy mają premię odpowiednią premię z usprawnienia równą: poziom zwiadowcy/2, wynik zaokrąglany w górę.

Snajper: zwiadowca nie otrzymuje żadnych kar na drugim przyroście zasięgu.

Ukradkowy atak: zwiadowca może precyzyjnie trafić wręcz przeciwnika nieprzygotowanego na atak (flankowanego przez zwiadowcę, pozbawionego premii ze Zr do KP itp.), otrzymując 100% szans na trafienie i zadając określone obrażenia (oparte na poziomie zwiadowcy).

Nieświadomy unik: pozwala zawsze zachować premię ze Zr do KP, ponadto zwiadowcy nie można flankować.


Na Twoim miejscu dałbym albo słabszą od łotrzyka progresję ukradkowego ataku, albo osłabił te magiczne strzały. BTW, wiesz że w 3.5 premia z usprawnienia strzał i łuku nie kumuluje się?

Morgai pisze:
Wyjątkowe wyszkolenie: zwiadowca jest świetnie wyszkolonym zabójcą; pozwala wybrać 1 dowolny atut z listy atutów premiowych zwiadowcy.
Niesamowite wyszkolenie: zwiadowca stał się niesamowicie wyćwiczoną maszyną do zabijania; pozwala wybrać 2 dowolne atuty z listy atutów premiowych zwiadowcy.


Uzupełnij tabelkę. Rozbiłbym Niesamowite szkolenie na dwa Wyjątkowe szkolenia na różnych poziomach. A najlepiej wyrzucił te niesamowite szkolenie i dał wyjątkowe szkolenie. Po przeróbkach klasa i tak będzie silna.


Ale nie znam jeszcze progresji BaB, rzutów obronnych i ilości poziomów. Żeby to było jakkolwiek rozsądne to progresja poziomów musiałaby być dziesięciopoziomowa - w takim razie powinno się dać na nią wejść na poziomie 11. Uzupełnij tabelkę :wink:

Shillelagh wielder
 
Awatar użytkownika
Deithwen_Addan
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 348
Rejestracja: pn sty 21, 2008 5:43 pm

Re: [3.0/3.5] Zwiadowca

ndz lip 14, 2013 2:41 pm

Z rzeczy, które atakują na pierwszy rzut oka :
1) BAB +12 jako wymóg? No bez przesady... Do tego klasa ma 10 poziomów, więc dwa ostatnie to już poziomy epickie.
2) W edycji 3.5 nie ma atutu "Oburęczność", ciężko zatem, by był to wymóg wejścia. Jeśli już, zmień na "Walkę dwiema broniami"
3) Skąd wytrzasnąłeś takie rzuty obronne?
4) Ukradkowy atak - niby na jakiej podstawie ma być on w 100% skuteczny? Zastosuj normalny zapis odnośnie ukradków, bo obecnie to przesada. No i sam wymiar tegoż : na pierwszym poziomie +3k6 i rośnie, do wartości +7k6 na dziewiątym? Skrytobójca, prestiżówka z Przewodnika Mistrza Podziemi, IMO jedna z najlepszych dla łotrzyka, zaczyna od 1k6...
5) Umiejętności klasowe - w 3.5 nie ma : czytania z warg, tajników dziczy, wyczucia kierunku (a "profesja" nazywa się "zawód", choć tego nie jestem w 100% pewny, bo używam nazw angielskich :razz:)
6) Biegłość w broni - zastosuj tradycyjny zapis, że "nie daje nowych biegłości a kara do testu z pancerza wpływa na blablabla*
* czyli kilka umiejętności, na które wpływa :wink:
7) Co z tymi zakupami? Jako nie-członek nie mogę kupować ich w twierdzy? A jako członek poza twierdzą też nie mogę? Jak chcesz coś w ten deseń, pozwól postaci raz w miesiącu/na dwa/sześć/dziesięć (niepotrzebne skreślić) miesięcy kupić w tej ichniej twierdzy ekwipunek za, powiedzmy, 75% jego normalnej wartości zamiast normalnego 100%.
8) Ekwipunek - dlaczego dopiero na drugim poziomie? IMO powinno być na pierwszym - przeszedłeś próby, wychodzisz na szlak, to dostajesz go na drogę oprócz tradycyjnego kopniaka. A poza tym : obecnie ta zdolność jest na 14. poziomie postaci; dostaję tłuk i mistrzowski sztylet. Wow, jakaż hojność; normalnie wieszać się chyba będą obdarowani na najbliższej gałęzi, bo szczęścia to chyba nie udźwigną :razz:
9) Symbol : nie znam książki (książek), ale mnie zwiadowca kojarzy się raczej z kimś, kto biega z łukiem po lesie i śledzi ruchy wroga; ok, symbol daje premie, ale czemu do takich umiejek? Po mojemu to raczej jakaś sztuka przetrwania, nasłuchiwanie itp (ale może ma to jakieś uzasadnienie fabularne; książek, jak wspomniałem, nie znam). Poza tym określ rodzaj premii (z olśnienia, z morale, z usprawnienia itp).
10) Wyjątkowe wyszkolenie i Niesamowite wyszkolenie - czyli jak z bomby dostać trzy atuty; a czemu nie atut co poziom? Za dużo, do tego prawie obok siebie. No i nie są one za specjalne, a dwa z nich dostajesz (obecnie) na poziomie epickim. A, czy istnieje atut "Walka dwoma rodzajami broni"? To bez niego nie można walczyć dwoma rodzajami broni (np. mieczem i sztyletem)? Walka dwiema broniami - popraw (poza tym, patrz wyżej o wymaganych atutach).
11) Nieświadomy unik na 10. poziomie klasy czyli 22. postaci? Zaraz, czekaj, to ta potężna i unikalna zdolność, którą barbarzyńca dostaje na drugim poziomie a łotrzyk na czwartym? Co wówczas z doskonalszym nieświadomym unikiem - nie zapytam...
12) Weteran Zakonu - to coś daje, poza tym, że postać taka
Morgai pisze:
jest jednym z najlepiej wyszkolonych i posiadających największe doświadczenie członków Zakonu
? Na wcześniejszych poziomach nie może rozkazywać niższym rangą zwiadowcom? Taki czwartopoziomowy zwiadowca nie może rozkazywać drugopoziomowemu?

Wybacz nieco ironiczny miejscami tekst; to nie złośliwość, to taki mój styl :smile:

EDIT : no tak, zręczność 8, kara do inicjatywy i oto efekty... Albo po prostu sporo pisania :razz: A, Shillelagh wielder, u mnie link do tabelki działa :wink:
Ostatnio zmieniony ndz lip 14, 2013 2:44 pm przez Deithwen_Addan, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód:
 
Morgai
Nowy użytkownik
Nowy użytkownik
Posty: 2
Rejestracja: sob lip 13, 2013 10:32 pm

Re: [3.0/3.5] Zwiadowca

ndz lip 14, 2013 10:27 pm

Jeśli chodzi o edycję, to u mnie jest zezwolenie na 3.5, ale większość (99%) bierze się z 3.0. Co do zmian: o części już myślałem, i planuję zmienić:
a) wymagania:
- BAB zmniejszyć do 10,
- wyjaśnić, czy Tropiciele muszą posiadać Tropienie i Oburęczność jako atuty (przy lekkim pancerzu je posiadają klasowo, co radzicie w tej sprawie?),
b) tabelka:
- dać normalne rzuty obronne (wiem, są dziwne, dokształciłem się w tym zakresie), tak żeby były pełne na Refleks, a zmniejszone na Wytrzymałość i Wolę,
c) umiejętności:
- dać 4 punkty umiejętności na poziom,
d) właściwości klasowe:
- usunąć wszelkie dodatkowe biegłości w broni i pancerzu,
- co do Ekwipunku- na 10. poziomie przedmioty mistrzowskie chyba będą ok? A poza tym chodzi właśnie o to, że Zakon nie polega na magii, tylko na umiejętnościach i w tym zakresie gardzi magią; zaznaczę to wyraźniej w opisie fabularnym,
- usunąć Snajpera,
- co do Zabójczych Strzał- w 3.0 premia z usprawnienia się sumuje (z tego, co pamiętam), a nawet jeśli nie, to po prostu zmienię rodzaj premii tak, żeby się sumowała,
- osłabić Ukradkowy atak tak, żeby zaczynał się od 1k6, zyskiwał 1k6 co poziom zdolności (nie Zwiadowcy) i żeby działał tak jak zdolność Łotrzyka,
- dać 2x Wyjątkowe wyszkolenie,
- zasięg (geograficzny) działania Symbolu ograniczyć do regionu Wybrzeża Mieczy, Waterdeep i kilku pobliskich, dodać wymaganie wykonania misji dla Zakonu lub dokonania wielkiego czynu dla uzyskania lepszego Symbolu ,jego premia to premia z morale, a co do zasady działania: Zakon jest znaną organizacją, gdyż należą do niego jedni z najlepszych łuczników i łowców świata- stąd wynika sława Zakonu, a więc i wpływ Symbolu Zakonu na dane umiejętności,
- do Nieświadomego uniku dodać Uchylanie albo zamiast Nieświadomego uniku dać Poprawione Uchylanie,
- w Weteranie Zakonu chodzi o bycie w starszyźnie Zakonu, dołączenie do wąskiego grona najlepszych łowców i łuczników na świecie, co oznacza sławę i poważanie. Przekłada się to na możliwość dowodzenia innymi zwiadowcami. A wcześniej BG tego robić nie mógł ze względu na niezbyt sztywną hierarchię Zakonu i równość wszystkich (poza właśnie weteranami i starszyzną) wobec siebie.

Wiele zmian wy zaproponowaliście, ja też pomyślałem nad kilkoma. Czy te zmiany wystarczą? I przede wszystkim, czy zmienią klasę na lepsze?

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości