Zrodzony z fantastyki

 
Awatar użytkownika
amnezjusz
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1634
Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:33 pm

Zwoje z Nether

ndz mar 19, 2006 9:20 pm

Zwoje z Nether. 50 zwojów w których zawarta jest ogromna wiedza arkanistów. Szukając dokładniejszych informacji o nich doszedłem do paru wniosków. Część z nich zamieniona została w drzewo ukryte w Wieży Pieśni Wiatru w Myth Drannor. Kolejne podobno znajdują się w krypcie Hssthak'a( więcej w Serpent Kingdoms) oraz w Hall of Mists pod Grandfather Tree. W tym miejscu chciałbym się spytać o pierwszą rzecz. Czy wie ktoś może o innym miejscu gdzie przypuszczalnie mogą być trzymane zwoje(w każdym razie część z nich, bo nie wydaje mi się aby były trzymane razem)? Czy istnieje możliwość aby zwoje przemienione drzewo w Wieży Pieśni Wiatru powróciły do pierwotnej postaci zwojów?
Idąc dalej, każdy ze zwojów jest podobno tak ”bogaty” w wiedzę, że przeczytanie jednego z nich równa się zyskaniu PD potrzebnej do awansowania na kolejny poziom dla postaci parającej się magią wtajemniczeń. Czy nie uważacie, że jest to trochę zbyt potężne zważywszy na to, że zwojów jest 50.
Kolejną sprawa która mnie interesuje jest właściwa ich zawartość. W podręczniku Netheril: Empire of Magic, są wyodrębnione poszczególne grupy zwojów i podane jest ich szczątkowe przeznaczenie. Byłbym wdzięczny za każde informacje o mocy i zawartości poszczególnych zwojów(jeśli w ogóle gdzieś taki informacje się znajdują) :razz:
Ostatnią rzeczą jaka mnie nurtuje to założona przeze mnie teoria, że niektóre ze zwojów potrafią zapewnić moc rzucania czarów epickich(głównie ze względu na ogromną moc arkanistów). Jednak wiadomo, że nie byłyby to czary arkanistów, gdyż Splot został tak ukształtowany aby ich magii nie można używać. Druga sprawa jest taka, że sama Mystra musi wyrazić zgodę na rzucanie epickiej Magii. Jednak czy uważacie, że Mystra mogłaby wyrazić zgodę na używanie takich czarów(załóżmy, że zwoje pozwalałyby poznać epickie czary), czy jednak za bardzo zakłóciłoby to równowagę w magii? Ostatnie pytanie: Czy zwoje z Nether same z siebie nie są tak potężne by zakłucić równowagą magii?
Z góry dzięki za każdą odpowiedź( a nuż wywiąże się ciekawa dyskusja) :)
 
Awatar użytkownika
Planetourist
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2069
Rejestracja: wt paź 04, 2005 8:20 pm

ndz mar 19, 2006 9:49 pm

A ja dodam do tego jeszcze jedno pytanie: kim jest Wąż Świata (czy jakoś tak), któremu zwoje zawdzięczają drugą nazwę?
 
Awatar użytkownika
amnezjusz
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1634
Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:33 pm

ndz mar 19, 2006 10:16 pm

Wąż Świata(World Serpent) jest głównym bóstwem Sarrukhów(to właśnie on przekazał im tajemnicę magii), jedenej z Ras Stwórców i to właśnie Sarrukhowie z organizacji Ba'etith, są według jednej z hipotez twórcami zwojów Nether(wcześniej miały się one nazywać Golden Skins of the World Serpent i to właśnie one odkryte przez Netherilczyków zostały nazwane zwojami Nether). A i tu pojawia sie kolejne pytanie. Kto właściwie był twórcą zwojów bo netherilczycy odnaleźli je w ruinach Aryvandaar? Czy ich twórcami byli wspomniani wcześniej Sarrukh, czy może jest to dar od Mystryl czy może odpowiedź jest jeszcze inna?
 
Kfyś
Użytkownik zaawansowany
Użytkownik zaawansowany
Posty: 58
Rejestracja: ndz mar 12, 2006 8:38 pm

pn mar 20, 2006 7:49 pm

:o Jak do tej pory nie wiedzialem ze Mystra musi wyrazac zgode na to by ktos mogl rzucic czar epicki. Ale dzieki za zawarcie tej informacji na forum. Ale jeszcze mam jedno pytanie: jak mam gracza przedstawic to ze Mystra powiedziala im "Nie wolno rzucac czarow" , w sensie ze po prostu nie wyrazila zgody na wykorzystanie danej mocy magicznej? Czy moze to byc swedzenie gdzies w glebii glowy przeszkadzajace w rzucaniu czaru w taki sposob ze uniemozliwia to jego dokonczenie, czy raczej pewnego rodzaju kumulacja mocy blokujacej rzucanie czy nagle opadniecie z sil postaci przygotowujacej czar i brak zadnego efektu tegoz czaru?
Pozdrawiam
 
Awatar użytkownika
TOR
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 1188
Rejestracja: wt maja 11, 2004 1:04 pm

pn mar 20, 2006 7:54 pm

Raczej jako opór ze strony Splotu w momencie sięgania po jego moc celem rzucenia czaru. To nie jest specjalnie na tę okazję tworzona blokada. To jest po prostu rodzaj "zakazu wstępu". Jest o tym także ramka gdzieś w ZKOŚ.
 
Awatar użytkownika
amnezjusz
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1634
Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:33 pm

wt mar 21, 2006 8:14 pm

To ja dodam jeszcze jedno pytanie. Jeden komplet zwojów(liczący 24 sztuki) niedługo po kradzieży został zamieniony przez złodziei w złote bryły i sprzedany. Czy według was istnieje jakikolwiek sposób na odwrócenie tego stanu rzeczy i odczarowanie tych zwojów(oczywiście jeśli by je znaleziono)?
 
Awatar użytkownika
Planetourist
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 2069
Rejestracja: wt paź 04, 2005 8:20 pm

wt mar 21, 2006 8:23 pm

Cóż, na Netherilu się nie znam (moja bolączka- tak mnie fascynuje wszystk co związane z tajemniczością w D&D, że nie mam czasu stać się w niczym ekspertem), ale IMHO trzebaby najpierw pozbierac to złoto, podzielić dokładnie- co do atomu (trudne, zwłaszcza że gracze nie znaą tego pojęcia :razz: )- na 24 części, tak żeby wróciły do postaci, którą miały tuż po przemienieniu. Potem jeszcze trzebaby poprosić Mystrę, żeby zgodziła się na przywrócenie ich wiedzy światu (ew. na chama rzucić Życzenie, jeżeli się jest użytkownikiem Splotu Cienia) i odwrócić polimorfię. Proponuję, żeby szansa na poprawne rodzielenie była nikła, a w wypadku pomyłki (czyli w 99% :razz: ) doszło do wielkiego, epickiego BUM!!!!
 
Awatar użytkownika
masllo
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 364
Rejestracja: czw sty 20, 2005 4:34 pm

wt mar 21, 2006 10:16 pm

amnezjusz pisze:
Jeden komplet zwojów(liczący 24 sztuki) niedługo po kradzieży został zamieniony przez złodziei w złote bryły i sprzedany. Czy według was istnieje jakikolwiek sposób na odwrócenie tego stanu rzeczy i odczarowanie tych zwojów(oczywiście jeśli by je znaleziono)?


Uwazam osobiscie ze napewno tak, dla dobar ludzkosci Mystra napewno by sie zgodzila. Mozna by wtedy rzucic zyczenie zeby to odmienic albo zwrocic sie zpomoca do Elministera albo Simbul, a moze Magia Wysokich Elfow by mogła pomóc. Jest to magia bardzo poteżna napewno, ale epickie czary nie maja praktycznie ograniczeń i jakoś zawsze sie da. Pytanie za jaka cene i mozliwosci?

Pozdrawiam
 
Awatar użytkownika
Rayen
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 262
Rejestracja: sob mar 18, 2006 1:18 pm

ndz mar 26, 2006 3:53 pm

Jedna uwaga odnośnie przywracania wiedzy zawartej w Zwojach Nether na światło dzienne: nie łudźcie się, jeśli ktokolwiek użyłby wiedzy i mocy zawartej w zwojach, to na pewno ściągnąłby uwagę nie tylko bóstw magii, ale na pewno także potężnych czarodziejów, takich jak Szass Tam, czy Elmister. A jakoś wątpię, żeby oni nie zainetresowali się tą potęgą. BG, którzy użyliby zwojów ściągneliby sobie na głowę tysiące zabójców i rębałów, którzy mieliby za zadanie odzyskać zwoje. Możliwe jest także, że Mystra wysłałaby mistrza magii, aby je "odebrał", albo pofatygowałaby się sama. któś już wspomniał, że mogłaby także zabronić ich użycia. Nasuwa się więc pytanie: po co komu taka bezużyteczna magia?

Co do odczarowania bądź odnalezienia zwojów: jakikolwiek mag potrafiący używać epickiej magii byłby w stanie to zrobić, trzeba tylko dobrze pokombinować (niestety nie mam Podręcznika Przygód Epickicch, więc nie mam dostępu do tych danych).
 
Awatar użytkownika
amnezjusz
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1634
Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:33 pm

ndz mar 26, 2006 8:48 pm

Czas na lekkie odświeżenie tematu po bradzo ciekawej prelekcji o Netherilu na Pyrkonie :)
Tak więc zwoje przmienione w złote bryłki o których wspomniałem we wcześniejszych postach, same z siebie, bardzo powoli "odczarowywują się" i samoistnie powracają do pierwotnej postaci zwojów. Tak więc ten problem mamy z głowy.
Co ciekawe, każdy ze zwojów posiada taką ciekawą właściwość, że za każdym razem gdy się go czyta, podaje nowe informacje(choć pewnie kiedyś by się skończyły :P). Zwój, (żeby to dobrze zobrazować) jest jak ekran i zapisane na nim informacje przesuwają sie po nim jak napisy końcowe w filmie :P
Rayen pisze:
nie łudźcie się, jeśli ktokolwiek użyłby wiedzy i mocy zawartej w zwojach, to na pewno ściągnąłby uwagę nie tylko bóstw magii, ale na pewno także potężnych czarodziejów, takich jak Szass Tam, czy Elmister.

AFAIK Elminster posiada jeden ze zwojów a dwa kolejne zwoje są w posiadaniu Smoków z ...(jak sobie przypomna to dopiszę :P).
Ogólnie cała prelekcja o Netherilu była ciekawa(no i TOR i jego opowiedzialna funkcja ;) ) i jak zbiorę wszystko do kupy to spróbuję skrobnąć coś w odpowiednim miejscu.
Pozdrawiam
 
Awatar użytkownika
little_diner
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 575
Rejestracja: ndz cze 13, 2004 6:27 pm

ndz mar 26, 2006 9:28 pm

Rayen pisze:
więc pytanie: po co komu taka bezużyteczna magia?

Bo nikt nie wie czy mystra zabroni czy nie, a zysk jest tak wielki, że moim zdaniem warto zaryzykowac poszukiwania.
 
Awatar użytkownika
amnezjusz
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1634
Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:33 pm

ndz mar 26, 2006 9:59 pm

Rayen pisze:
któś już wspomniał, że mogłaby także zabronić ich użycia. Nasuwa się więc pytanie: po co komu taka bezużyteczna magia?

Pierwsza rzecz to to o czym wspomniał little_dinner. A druga srawa jest taka, że Mystra mogłaby zabronić użycia/zrozumienia raczej tylko tych zwojów, które gwarantowałyby poznanie magii epickiej(choć tak naprawdę do końca tego nie wiadomo, ale jest to wielce prawdopodobne). A co do bezużyteczności zwojów. Skoro w ciągu stu lat wydźwignęły Netheril(bo to głównie ich zasługa)z "niszu" magicznego i uczyniły z niego najpotężniejsze Imperium władające magią(w każdym razie najpotężniejszą magią) to raczej nie są bezużyteczne ;) I ogólnie oprócz przypadków z czarami epickimi nie możemy sie raczej spodziewać, aby Mystra w jakis sposób ingerowała w moc zwojów.
 
Awatar użytkownika
Rayen
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 262
Rejestracja: sob mar 18, 2006 1:18 pm

czw mar 30, 2006 4:40 pm

Obaj macie rację, ale pod pewnym względem. Napisane jest w MF, że Splot został zmieniony przez pierwszą Mystrę tak, że niemożliwe jest użycie mocy podobnej Netherilowi. Jakoś więc wątpię, by magia zawarta w zwojach mogłaby być wykorzystana w ZK (choć być może we Flanaees (chyba tak się to pisze)). Owszem ktoś tam wspominał, że zwoje zapewniają wiedzę pomocną w nauczeniu się magii epickiej. Tylko co z tego, skoro każdy epicki czarodziej może jej używać (jeśli ma wymagane komórki na czary). wracając do początku mojej wypowiedzi: pierwsza Mystra zabroniła kożystania z tego typu zaklęć, więc niby czemu Midnight miałaby na to pozwolić? Splot został zmieniony, więc nie wiem czy te czary w ogóle zadziałają (chyba, że źle interpretuję podręcznik).
 
Awatar użytkownika
amnezjusz
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1634
Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:33 pm

czw mar 30, 2006 4:58 pm

Dobrze rozumiesz. Mystra tak zmieniła splot aby czarów arkanistów opartych na Ciężkiej Magii opracowanej przez Karsusa, nie można było używać. Jednak trzeba odróżnic dwie rzeczy. Zwoje Nether nie równają się magii arkanistów. Zwoje posiadają wiedzę, która była pomocna przy pracach nad Ciężką Magią, ale jednak same w sobie nic więcej z magią arkanistów wspólnego nie mają . Dlatego bez problemu można ich używać i ban Mystry ich nie obejmuje :) Chyba o to ci chodziło, tak ;)
BTW W Lost Empires of Faerun, niektóre czary które w drugiej edycji były ponad dziewięcio poziomowe jak Stworzenie mythalu czy Ioulaum's Longevity(milutki czar ;)), zostały przekonwertowane na czary epickie, tak, że istnieje możliwość ich rzucania nawet bo banie Mystry. Szczegółem jedynie jest że ST czarostwa tego drugiego czaru to 152 :)
Ostatnio zmieniony czw mar 30, 2006 6:32 pm przez amnezjusz, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Vitriol Plugawiciel
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 866
Rejestracja: pn paź 24, 2005 5:17 pm

czw mar 30, 2006 6:21 pm

Zgadzam się z tym, że te zwoje powinny posiadać wyłacznie wiedze wystarczającą do tworzenia epickich czarów ale nawet i nie tylko, można na przykład założyć, że jeden zwój zawiera wiedze tworzenia klejnotów dusz (czyli rytuał przemiany w demilicza) oczywiście demilicze są niespotykane w Fearunie więc taka potęga będzie zakłóceniem magii.
 
Awatar użytkownika
Rayen
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 262
Rejestracja: sob mar 18, 2006 1:18 pm

czw mar 30, 2006 6:44 pm

Amnezjusz! Myślę, że mnie przekonałeś. Zwracam więc honor pozostałym.

Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz. Jakie mogłyby być konsekwencje użycia tak potężnej magii? Wysoka Magia przecież naruszała Splot wielokrotnie (strefy dzikiej i martwej magii itp.). Jak myślę, magi w zwojach z Nether jest równie potężna. Czy użycie jej byłoby związane z naruszeniem, bądź nawet zniszczeniem Splotu?
 
Awatar użytkownika
Vitriol Plugawiciel
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 866
Rejestracja: pn paź 24, 2005 5:17 pm

czw mar 30, 2006 6:57 pm

Bez przesady według mnie to po prostu wysoce zaawanasowana magia czyli magia epicka. Wychodzi na to, że Fearun jest zacofany w stosunku do niej, a sama Mystra nie jest porządną boginią magii bo nie zezwala na używanie prawdziwej magii. :(
To niektóre podręczniki o Fearunie wyolbrzymiają potęge magii epickiej.
 
Awatar użytkownika
amnezjusz
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1634
Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:33 pm

czw mar 30, 2006 7:00 pm

Konsekwencje juz raz widzieliśmy. Chodzi mi o niebywały wzrost potęgi Netherilu, własnie dzięki wiedzy ze zwojów, ale i późniejszy postępek Karsusa i naruszenie splotu, śmierć Mystryl itp. Pomyślmy więc zatem co by było gdyby tacy Zhentarimowie lub Kult Smoka czy jeszcze inna zła organizacja weszła w posiadanie zwojów. Nie byłoby za różowo, choc na pewno ciekawie :). Dlatego właśnie wokół zwojów można poprowadzić naprawdę ciekawą kampanię, opierając się na znanych informacjach, ale również wprowadzając trochę swoich rozwiązań.
Vitriol Plugawiciel pisze:
Zgadzam się z tym, że te zwoje powinny posiadać wyłacznie wiedze wystarczającą do tworzenia epickich czarów

Nie no, to by było trochę zbyt jednostajne ;) Gdzies miałem poszczególne moce i informacje zawarte w poszczególnych kompletach zwojów i później spróbuję je tu dodać :)
Bez przesady według mnie to po prostu wysoce zaawanasowana magia czyli magia epicka.

Dokładnie, chociaż bardzo dużym uogólnieniem byłoby porównanie informacji ze zwojów z nether do samej magii epickiej :)
Ostatnio zmieniony czw mar 30, 2006 7:18 pm przez amnezjusz, łącznie zmieniany 1 raz.
 
Awatar użytkownika
Vitriol Plugawiciel
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 866
Rejestracja: pn paź 24, 2005 5:17 pm

czw mar 30, 2006 7:18 pm

Skoro te zwoje są tak potężne to czemu nie sięgneli po nie chociażby Szass Tam czy Halaster ?
Powiem jedno, te zwoje to zarazem błogosławieństwo a zarazem przekleństwo Splotu. To zależy kto ich używa: dobro czy zło ale jedno jest pewne: obie te strony zmienią Fearun.
 
Awatar użytkownika
amnezjusz
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1634
Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:33 pm

czw mar 30, 2006 7:32 pm

Pewnie i jeden i drugi ich poszukuje, ale...no właśnie. Samo ich znalezienie stanowi duuuży problem. Choc tak naprawdę nie wiadomo czy każdy z nich nie jest w posiadaniu jednego czy dwóch zwojów(i stara sie trzymac to w maksymalnej tajemnicy, żeby nie zwrócić na siebie niepotrzebnej uwagi), kto to tak naprawdę wie? Kto wie czy czasami Halaster przy pomocy jakiegoś ze zwojów nie ulepszył pułapek w Podgórzu a Szass Tam(który, załóżmy dostał jeden od Larlocha, arkanisty jakby nie patrzyć, który byc może jakimś cudem wszedł w posiadanie zwoju jeszcze za Netherilu) zrobił jeszcze coś innego. Wiadomo, że nic takiego mogło nie mieć miejsca, ale równiez niewykluczone jest, że jakimś zrządzniem losu mogli zostać posiadaczami zwoju(ów). W tym względzie olbrzymie pole do popisu ma MG, który sam może zadecydować o tych sprawach :)
 
Awatar użytkownika
Vitriol Plugawiciel
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 866
Rejestracja: pn paź 24, 2005 5:17 pm

czw mar 30, 2006 7:47 pm

Na pewno kilka ma Larloch, w końcu wiadomo kim był za czasów Netherilu a do tego jest kolekcjonerem potężnych artefaktów, podejrzewam też Pomroków, w końcu kiedyś byli mieszkańcami Netherilu. :D
Trzeba po prostu szukać starożytnych osobników.
 
Awatar użytkownika
Rayen
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 262
Rejestracja: sob mar 18, 2006 1:18 pm

czw mar 30, 2006 8:40 pm

Powiem jedno, te zwoje to zarazem błogosławieństwo a zarazem przekleństwo Splotu.


Panie Plugawicielu. Zwoje z Nether nie są pierwszymi potężnymi źródłami magii, prawdopodobnie nie są też ostatnimi. Pierwszymi istotami używającymi potężnej magii były smoki. To one kształtowały Faerun przed pojawieniem się elfów i krasnoludów. Później przyszła kolej na Wysoką Magię Elfów. Ludzie nauczyli się potężnej magii właśnie ze zwojów, ale same pisma raczej przyczyną nieszczęścia nie były. Karsus użył wiedzy zawartej w zwojach w niespecjalnie odpowiedni sposób. Wysoka Magia także działała niszczycielsko wobec Splotu. No i co? Teraz te zaklęcia można rzucać tylko na Evermeet. Użycie wiedzy zawartej na zwojach może także podlegać jakimśtam ograniczeiom. a to, czy to błogosławieństwo, czy przekleństwo, zależy tyk\lko od tego, w jaki sposób właściciel tych zwojów ich użyje.

Swoją drogą: skąd czerpiecie informacje? Jestem sciekaw, bo też bym to przeczytał.
 
Awatar użytkownika
Zsu-Et-Am
Fantastyczny dyskutant
Fantastyczny dyskutant
Posty: 9825
Rejestracja: sob cze 26, 2004 11:11 pm

czw mar 30, 2006 8:56 pm

Larloch Shadowking, the Last Archwizard

W tej nieoficjalnej rozpisce Larlocha wspomniano co nieco o jego historii, wymieniono również Zwoje. Autor podał również własności kilku z nich, czy raczej - nazwy i moce, które zapewniły Larlochowi, a także co nieco o ich losach. Z tego wynika, iż w jego posiadaniu znajduje się siedemnaście spośród Zwojów z Nether. Tak czy inaczej, warto poczytać.
 
Awatar użytkownika
amnezjusz
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1634
Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:33 pm

czw mar 30, 2006 9:22 pm

Bardzo duzo o tym o czym dyskutujemy znaleźć można w Netheril: Empire of Magic. Jest to darmowy 2 edycyjny podręcznik ze strony Wizardów i zawiere bardzo wiele informacji przez nas poruszonych. Poza tym dużo informacji można znaleźć w podęcznikach do ed.3.5 Lost Empires of Faerun i Serpent Kingdoms, te jednak należy kupić poprzez zagraniczne aukcje i sklepy internetowe.

Zsu, dzięki za link, bardzo fajny artykuł, ale zarazem potwierdzający to o czym myślałem, choć sam Larloch jest chyba trochę przepakowany ;)
 
Awatar użytkownika
Lendir
Stały bywalec
Stały bywalec
Posty: 379
Rejestracja: pt maja 05, 2006 3:18 pm

Re: Zwoje z Nether

sob maja 06, 2006 11:08 am

Sorry, że odkopuje temat sprzed miesiąca, ale sam mam pewny problem z tymi zwojami :)

amnezjusz pisze:
Idąc dalej, każdy ze zwojów jest podobno tak ”bogaty” w wiedzę, że przeczytanie jednego z nich równa się zyskaniu PD potrzebnej do awansowania na kolejny poziom dla postaci parającej się magią wtajemniczeń. Czy nie uważacie, że jest to trochę zbyt potężne zważywszy na to, że zwojów jest 50.


No właśnie :? Z jednej strony odzwierciedla to prawdziwą potęgę tego artefaktu, z drugiej - co z poziomami BNów (pokroju Telamonta, Larlocha czy Aumvora), którzy jak wiadomo musieli mieć styczność ze Zwojami. Zwoje to całkiem ciekawy temat na kampanię, ale nie mam pomysłu jak do tego podejść od strony mechanicznej :? Macie jakieś porady jak zmniejszyć ich moc jednocześnie pokazując wielką potęgę nawet jednego takiego zwoju?

amnezjusz pisze:
Ostatnią rzeczą jaka mnie nurtuje to założona przeze mnie teoria, że niektóre ze zwojów potrafią zapewnić moc rzucania czarów epickich(głównie ze względu na ogromną moc arkanistów). Jednak wiadomo, że nie byłyby to czary arkanistów, gdyż Splot został tak ukształtowany aby ich magii nie można używać. Druga sprawa jest taka, że sama Mystra musi wyrazić zgodę na rzucanie epickiej Magii. Jednak czy uważacie, że Mystra mogłaby wyrazić zgodę na używanie takich czarów(załóżmy, że zwoje pozwalałyby poznać epickie czary), czy jednak za bardzo zakłóciłoby to równowagę w magii?


Hmm, nie jestem taki pewny, ale trudno tutaj cokolwiek zakładać. Zgodnie z opisem rozdziałów, tylko Arcanus Fundare dotyczyło zaklęć jako takich. Z opisu wynika, że ten rozdział zawiera podstawy wiedzy magicznej, tak więc nie przypuszczam, że można pod tą podciągnąć magię epicką. W dodatku trzebaby wtedy założyć, że zwoje automatycznie dodają do swojej zawartości nowo powstałe zaklęcia.

amnezjusz pisze:
Ostatnie pytanie: Czy zwoje z Nether same z siebie nie są tak potężne by zakłucić równowagą magii?


Imho, zdecydowanie są :lol: I w sumie chyba takie powinny być. W takim stanie w jakim się znajdują "na dzień dzisiejszy" to żadnego zagrożenia raczej nie ma. Ale gdyby np. pełny zestaw zwojów byłby stosunkowo osiągalny to chyba mielibyśmy zakłócenie równowagi magii o iście epickich proporcjach :)
 
Awatar użytkownika
Zigtahell
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 111
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 7:05 pm

śr wrz 06, 2006 7:07 pm

Heh... Zwoje Netherilu, moim skromnym zdaniem, to dowolność. Można opisać co robią, ale bardziej liczyłbym na MG. Osobiście mam nieco inną historię Torilu, a że niezupełnie mi sie poboba wizja mistrzów wszechmagii czczących "Wielkiego Węża", to obok tych wielkich artefaktów umieściłem kikla innych zwojów, mających prawdopodobnie większą potegę. Nazwa "zwoje" powstała niezależnie od dziedzictwa Sarrukhów, w wyniku pisania pracy z anglika :wink:
 
Awatar użytkownika
krzysiek-jakh
Zespolony z forum
Zespolony z forum
Posty: 831
Rejestracja: wt sty 03, 2006 9:33 am

czw wrz 07, 2006 2:20 am

Zwoje Netherilu, moim skromnym zdaniem, to dowolność.

Zwoje dzielą się na pięć rozdziałów - każdy rozdział dotyczy innego tematu i daje inne kożyści po jego przeczytaniu.
Kożyści płynące z przeczytania zwojów są wymienione w podręczniku Lost Empires of Faerun.
Jeżeli ktoś nie posiada podręcznika, zawsze może się oprzeć na podręczniku do 2 edycji - Netheril (do ściągnięcia za darmo ze strony WotC).

Zwoje były spisywane przez wszystkie rasy twórców. Ras twórców jest pięć i rozdziałów Zwoje też mają pięć. Każda z ras dopisywała nowe informacje opierając się nie tylko na własnych doświadczeniach, ale także na wnioskiach jakie płynęły ze sposobu używania magii przez 'rasy niższe'.

Candlekeep Compendium pisze:
The most notable addition by the aearee to these
scrolls was the inclusion of draconic magic. In
later years, during the Age of Netheril, two of the
scrolls concerning dragonkind were stolen and
secretly scribed into a magical tome entitled the
Draconomicon.
Among more mundane material describing
dragon anatomy and habitats, the Draconomicon
contains instructions for casting draconic
versions of many common arcane spells,
including several purely draconic spells.
Nondragon spellcasters are unable to case these
spells directly from the book.
The Draconomicon also contains instructions for
constructing several draconic magical items.


Czyli wychodzi na to, że Draconomicon - to zawartość 2 zwoji dodana przez jedną z ras twórców - aearee :)

Rozdziały zwojów

Netheril: Empire of Magic (2ed) pisze:
Arcanus Fundare These first scrolls provided the basics of spellcasting, including
the use of cantras, spell components, and the various magical
schools (such as alteration and invocation, among many others).
These schools were the very foundation on which magic use was
built, though the Netherese chose to combine them into three categories
(Inventive, Mentalism, and Variation).

Magicus Creare
These scrolls detailed the creation of magical items yet hinted at
a wide range of possibilities beyond the basic construction of
such items. Magical items that became a part of the creator were
hinted at, as was the creation of sentient magical items for specific
purposes. Most of the scrolls were stolen or destroyed
before much work could be done in this area, however.

Maior Creare
The Creation Scrolls, as arcanists quickly referred to them,
detailed the process of creating magical constructs, such as
golems. More than that, they also taught the elements of creating
living wards (artificial items designed to augment an arcanist—a
weak example would be something akin to eyes of minute seeing)
and sentient wards (items that actually thought for themselves and
had the ability to perform actions, such as an extra hand that
would activate a staff to protect itself).

Planus Mechanicus
Not only did these scrolls detail planar mechanics, explaining
how the different planes of existence were related to one another
and how magic worked in each plane, they also detailed the
process by which to create pocket planes. These scrolls were the
ones that Shadow studied over the course of his life, and he was
the foremost expert on planes in all of Netheril.
Finally, these scrolls detailed the properties of antimagic as
projected by creatures like beholders. It also discussed ways to
both create and destroy dead-magic areas.

Ars FactumThis final set of the nether scrolls provided the foundation for the
actual creation of artifacts from scratch. It was the most difficult
to fathom and required extensive knowledge of all other nether
scrolls before one could unlock its power. A few arcanists tried
anyway, however, and ended up creating the Crown of Horns and
the Scepter of the Sorcerer-Kings.
 
Awatar użytkownika
amnezjusz
Wyróżniony
Wyróżniony
Posty: 1634
Rejestracja: pn sie 15, 2005 9:33 pm

czw wrz 07, 2006 11:25 am

krzysiek-jakh pisze:
Zwoje były spisywane przez wszystkie rasy twórców. Ras twórców jest pięć i rozdziałów Zwoje też mają pięć. Każda z ras dopisywała nowe informacje opierając się nie tylko na własnych doświadczeniach, ale także na wnioskiach jakie płynęły ze sposobu używania magii przez 'rasy niższe'

Mam jedno ALE. Zwoje spisane zostały tylko przez sarrukhów (czy jak kto woli sauroidów), batrachi oraz aearee. Ludzie oraz feye nie uczestniczyli w ich powstaniu :)
krzysiek-jakh pisze:
Rozdziały zwojów

Ciekawe kiedy zgłosi się kto nie zna angielskiego i bedzie marudził, że rodzaje zwojów opisane są w języku Shakespeare'a ;):P
 
Awatar użytkownika
Zigtahell
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 111
Rejestracja: pt wrz 01, 2006 7:05 pm

wt lis 07, 2006 1:28 pm

Dzięks krzysiek-jakh za info i linka do 2-edycyjnych podręczników w temacie "Wysoka Magia elfów vs magia Netherilu" niezmiernie mnie zaciekawiły i począłem czytać wszystko o magii we wszystkich dostępnych mi podręcznikach i dodatkach i zauważyłem olbrzymia ilość błędów osobistych i całej mej ekipy w graniu postaciami czarującymi i używaniu magii.
 
Awatar użytkownika
Arthas Verley
Częsty bywalec
Częsty bywalec
Posty: 121
Rejestracja: wt lut 27, 2007 9:44 am

pt kwie 18, 2008 8:33 am

Mam tylko jedno(może głupie) pytanie:
Czy po przeczytaniu danego zwoju i zyskaniu poziomu może on być użyty jeszcze raz przez inną osobę, czy też jest to przedmiot ,,jednorazowego" użytku?

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość